lördag 29 augusti 2015

Vilovecka - dag 6 - vägning, skogspromenad och en missad allsvensk match

Idag är det fri entre på IP och matchen mellan stadens stolthet FFF #lagetvidhavet och Norrköping, nånstans hade jag en plan att vi skulle kunna hinna dit men så blev det tyvärr inte så jag får sitta här hemma och vänta på jublet (vi är inom höravstånd från arenan).

Jag har ju brukat väga mig på lördagar. Efter en hel vilovecka hade jag inställningen att har jag gått upp mindre än ett halvt kilo så är jag nöjd. Jag var helt övertygad om att jag skulle gå upp, har ju inte rört mig alls! Så det var med lite (eller ganska mycket) ångest jag ställde mig på vågen idag, men det hade jag ju inte behövt vara orolig för! Vägde mig ett par gånger (eftersom vår våg ibland är lite knäpp) och fick samstämmigt svar att jepp, du har gått ner 6 hekto till #denkänslan #såjäklagött #wihoooo.

Lördag = familjedag och vi gav oss ut i skogen på jakt efter hallon, blåbär och kantareller, inte så mycket lycka idag men nån deciliter gudomligt goda hallon i burken (och nån i magen på barnen) och kantareller nog för lite tillbehör till lunchen hittade vi. Lite besvikna var vi allt men bättre tur en annan gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina