söndag 12 juli 2015

Söndag morgon: Rise and shine! Grit Strength och chins/dips-utmaning!

När man inte är ute och suddar halva natten är det ju nemas problemas att gå upp vid halv åtta-snåret en söndag. Ja jag vet, sannolikheten att jag skulle skriva det nån gång var mindre än att jag skulle vinna 2 miljoner på lotto ;) Men jag HAR ju vunnit högsta vinsten! Pigg och glad, frukost i magen och barnen lovade vara snälla mot varandra så jag och maken cyklade till Motionshuset för ett pass med Grith Strength, fortfarande 12-an så jag tänkte att nu eller aldrig jag ska INTE ge mig, så körde alla rundor med platta och tyckte faktiskt att jag utmanade mig själv bra. #klapppåaxeln Instruktör idag var Marcus, ny bekantskap för mig, bra peppning och inspirerande att han körde så stor del av passet själv!

Maken åkte hem till barnen och jag tog tag i PT-Gustafs (assisted) chins/dips-utmaning #pannben #iwillmakeit Så, beslutsamt satte jag pinnen på 14 och klev upp, djupt andetag och .... GAHHHH. Jag klarade 2x5 på chins-en, men då var jag nog egentligen inte godkänt långt upp de två sista. Gick över till dips (smalt grepp) och där gjorde jag 10 i första omgången och 8 i andra, gick verkligen inte 2 till men jag är nöjd ändå, bara 2 kvar till #missioncompleted #älskatriceps :-D

Stretch/nedvarvning/axelrörlighet och sedan hem. Sparar balansövningarna till Body Balance i eftermiddag :-D  Body Combat har tyvärr sommaruppehåll, får be Gustaf kompensera det med slagträning på våra pass i stället ;-)

Nu har jag lovat lillebror glass till lunch :-D

11 kommentarer:

  1. Jag känner knappt igen dig! En helt ny mänska har du blitt ju (på utsidan!)!

    Men menar du att du gör tio såna där chinslyft?? TIO? Shit. Jag kan omöjligen göra ens ett...

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är liksom helt ny på insidan också faktiskt... och det är ASSISTED chins, dvs maskinen hjälper till att avlasta lite vikt, den börjar på 18 (som jag antar är 18 kilo, dvs den tar bort 18 kilo av din kroppsvikt, jag har den på 14 nu). Så jag gör 2x5 på 14 och 2x10 på 16 Utan hjälp klarar jag inte heller en, tror jag inte i alla fall, har inte provat på ett tag, får kanske göra det på tisdag om jag känner mig stark :-D

      Radera
    2. Aaah! Puh! Jag höll på att trilla av stolen där :D men iaf! Fast du, du väger ju mindre nu så borde orka mer bara för det! Mindre hjälp och du kommer klara det galant ändå!

      Radera
    3. Mer muskler och mindre dövikt :-D

      Radera
  2. Starka som attans var vi ���� jag har tom träningsvärk idag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjohooooo! Du vet vad som hjälper 😉 MER träning :-D

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. Plyo imorn om inte Dennis säger annat ����

      Radera
    4. Har dejt med Gustaf så beroende på hur hårt det blir kanske jag dubblar med nåt på kvällen, rätt gött med nån sovmorgon på semestern också :-D Hoppas det gick bra hos Dennis!

      Radera
    5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina