tisdag 14 juli 2015

PT-pass # 20 : Tungt, tyngre, starkast! Glad, gladare, LYCKLIG!

Uppgift idag: kolla hur mycket knät tål och köra ben, i vanlig ordning radade PT-Gustaf upp utmaningarna, å ja ba, "hit me"  :-D  Vi körde också lite chins och dips såklart. Om jag hade varit på min målvikt nu, då hade jag klarat av 2 unassisted dips, vi kan väl säga så sålänge ;)

Jag ska iväg på en liten tur om några dagar så jag och Gustaf började med att lägga upp träningsplanen framåt utefter det så nu tar jag en 3-dagarsvila när jag är iväg. Vi har en bra plan så det här ska nog gå finfint!

Idag fick jag börja med att köra benpress i maskin, ett ben i taget och fokus på att knät var på rätt ställe genom hela rörelsen, ingen smärta så tjohoo på den! Framsida lår, ett ben i taget #brännersomtusan, avslutade med båda benen tills det var tokstopp #iniväggenbara. Vi körde också vader - en klart bortglömd stackars muskel i min kropp #simmarkropp - men den ska vi nog väcka till liv den också! Jag tycker det ser så coolt ut att kunna hoppa sådär som PT-Gustaf kan. #levandestudsboll Det hade varit roligt att åtminstone vara lite i närheten och då är vader ett område som behöver utvecklas #theskyisthelimit. Insida- och utsida lår: #hejbenen #keepongoing . Vad saknas? Baksida lår såklart! Ryggläge + pilatesboll = en sjujäkla stark baksida Blev väldigt tydligt att jag är mycket starkare i vänster än höger, nåja, en sak i taget :-)  Lite mer utsida lår liggandes på matta sedan lite bålstyrka och så dags för konditionsavslutningen.

Först 2 minuter upp-och-ner-på-låda. Två minuter är länge då, Vääääääldigt länge men jag klarade ändå av att "spurta" lite på slutet #brajobbat #klappåaxeln. Sedan Ski-erg och där pockade knät lite lite på uppmärksamhet så jag fokuserade på att hålla vinkeln och pressa knät utåt i rörelsen. Vi körde 1 min + 45 sek + 30 sek + 20 sek med gradvis ökande motstånd. och vet ni, nånstans där i mitten så inser jag att jag står och ler, jag är så trött att jag nog inte skulle kunnat svara på vad 2+2 är, men det spelar ingen roll, jag är bara så sjukt jäkla LYCKLIG över att vara just där, just då och bara köra så hårt jag kan. #happygirl #endorfinkick #lovemylife

Försökte göra lite balansövningar men det fanns inte mycket kraft kvar i benen #surprise så jag tänkte att jag nog behöver stretcha rejält om jag ska kunna gå i morgon. Får ett meddelande från maken om att dom är på väg till Stålboms för gofika så jag kör igenom stretchen och cyklar dit och möter dem. Sojalatte (osötad såklart) måste väl ändå räknas som bra protein efter träning? #interättvarjegång #litesvinnfårmanräknamed

Jag är så enormt tacksam över de människor som det senaste halvåret, på olika sätt, har hjälpt mig hit, där jag är nu. En fantastisk plats att vara på och som jag inte planerar att lämna. Ni vet vilka ni är. Mina guldklimpar #kärlek #evigttacksam

2 kommentarer:

  1. Grym är du!!! Jag fick mycket väl godkänt hos Dennis så nu kör jag på igen. Ska bara inte stretcha och försöka att inte bara träna högintensivt.. Vad är då kvar att träna som är roligt liksom �� nädå, finns massor så det ska nog bli bra! Ha en trevlig 3-dagars då ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hey! Grattis till godkänd besiktning! ;) Body Balance är roligt och inte särskilt intensivt :-D

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina