söndag 26 juli 2015

PT-pass # 22 där jag plankade mig till ett rekord följt av Body Balance med rejäl balansutmaning

Seg i kroppen, trött i knoppen efter många sociala event i helgen så söndagen släpade sig fram, rastlös och trött på samma gång, #intebra, försökte meditera men somnade #dubbelops. När klockan äntligen blev tillräckligt mycket för att jag skulle kunna cykla iväg till gymmet började dimman lätta och när jag möttes av ett jätteleende i dörren så kändes det lite bättre igen. #regnutesolinne

Idag började vi med lite bröstmuskelstretch, jag har ju fått i läxa av Osteopat-Dennis att försöka stretcha min bröstmuskel eftersom den är för kort, vi gjorde dels en stretch som jag kan göra själv och en som PT-Gustaf hjälper mig med, kändes jättebra efteråt!


Sen var det dags för planka och YEY - framsteg med hyfsat många procent ;) idag ramlade jag ihop på 2,22. Japp! Två minuter och tjugotvå sekunder, helt galet att jag klarade så länge! Enormt stolt över mig själv! #ididit #fuckjante


Mera magträning, lite chins, en massa squats i två olika varianter, axelpressar (kan fortfarande inte smälta att jag klarar att göra det med 10 kilo på stången!), djupa armhävningar i TRX-en (men alltså hur sjukt svag känner jag mig då? vad är det för fel på min kropp som inte kan göra dom? #pinsamtvärre). Sedan en obligatorisk pulshöjare i en liten cirkelträning som vi kan kalla lårdödare #älskasmärtan. Lite mer core-träning och så skönt lugnt avslut på roddmaskinen där vi också pratade lite om kost och ätande.

Betyg på mig själv 3,5 skivstänger, jag är jättenöjd med min planka och om jag tar med förutsättningarna med ovan mathållning de senaste dygnen och dålig sömn så tycker jag ändå att jag gjorde en hygglig insats även om jag bitvis var mer än lite frånvarande. #förlåtkroppen #förlåtGustaf

Efter vårt pass så körde jag ett Body Balance-pass. Idag kastade Anette in en ruskigt svår balansövning "Crow pose" - kan säga att jag har rätt bra långt kvar innan jag kan den, däremot gick den andra övningen bättre än någonsin idag så det tar jag med mig!

Nu har jag 4 veckor kvar innan vardagen kommer rusande mot mig i expressfart och jag tänker ta tillvara på varenda minut av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina