tisdag 7 juli 2015

Pt-pass # 18 Happy happy girl som är mycket nöjd med dagens endorfindos!

Laddad till tusen tog jag mig an dagens utmaningar #hitmewithit Jag började med 20 minuters uppvärmning där jag utmanade i två snabba(re) löpintervaller, den sista nog aningens över min förmåga #ops för då knep det till i höften, så nu vet jag det :-D 5,3 min/km var för snabbt #inteförvånad

Sedan var det styrka/trx med PT-Gustaf, oh my god vad jag fick slita idag - och vet ni - jag älskade (nästan) varenda sekund av det, mest älskar jag mina grymma triceps #varharnigömterförut? #nomoregäddhäng Och så känns det rejält i rumpan redan nu, tack för den Gustaf :-D  #badass #beach2016 Grymt för självförtroendet när PT-n måste höja efter första set-et och inte tvärtom!

Dagens snurra-runt-i-huvudet-låt blev Icona Pops "I love it" - så skönt punkigt befriande att sjunga på när det bränner i musklerna "I dont care-  I love it".


Endorfinhög, nöjd och lycklig Marina

Vi började med chin-ups och trceps-dips i maskin med 16 på vikten. Sedan in- och utsida lår (minns inte vikt 37-ish?). Över till trx-övningar med först enbenssquat där mitt högra knä smärtade till i 90-graders vinkeln, helt skumt, inte alls känt av det på väldigt länge, får hamna på listan till osteopat-Dennis i morgon! Squat-en i kombo med djupa armhävningar och bicepscurl. Sedan triceps-push i kombo med sprint-start-hopp. Vanliga squat med squathopp (här nånstans började det bli svårt att göra saker som att räkna och tänka, tur jag då har PT-Gustaf som stöttar! #guldvärd) Sedan ner på rygg, höftlyft med benindrag, raka crunches, över på mage, benindrag i planka och rygglyft. Alltså PJU, men så sjukt skönt! Avslutade på cross-trainern, inte svårt få upp pulsen då vill jag lova!

Sedan var min timme redan slut #alltidförkort #jagvillhamer Jag stretchade lite, körde lite balans och axelrörlighet #simmaraxlar försökte mig på en utmaning balansmässigt men jag har en bit kvar där så ni får vänta på bildbevis #densomväntarpånåtgott

2 kommentarer:

  1. Vilken pepp och inspo :) Hur mycket ha du gått ner i vikt och hur snabbt?
    TACK för dagens kick in the ass :) GLAD onsdag!

    SvaraRadera
  2. Va kul att du gillar det jag skriver! Jag skrev en liten sammanfattning här: http://mindrefett.blogspot.se/2015/07/om-12-veckor-65-pass-8-kilo-viktnedgang.html Jag har gått ner 8 kilo på 12 veckor, den största nedgången kom i början när jag slutade med allt socker, snacks, juice mm Sedan har jag ju också byggt mycket muskler så fettmässigt har jag gått ner mer än så, tex 8 cm runt midjan och 11 cm runt höften 3 cm runt låret (som jag inte ens tyckte jag hade problem med).

    Hoppas du också får en bra onsdag - fylld av endorfiner :-D

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina