torsdag 21 maj 2015

Slå dig trött, sparka dig stark - min inre krigare är lös!

När jag fick meddelandet om att dagens Body Attack-pass ersätts av ett Body Combat-dito undslapp det mig ett litet glädjetjut #dagensunderdrift, dock krävdes det en lösning av familjelogistiken eftersom maken (o)lämpligtvis hade en dejt med sina kollegor ikväll #jobbgårföreträning #vamysigtdomhardetdå, men jag har världens bästa svärföräldrar som direkt sa ja till att sällskapa barnen en stund! Så - jag gearade upp med "box"-handskar (för combat orkar jag inte linda då kör jag genvägen med vanliga lyfthandskar #latmaskpåettbrasätt ) och stack iväg.


Och vilket pass det blev! Rutinerade Lisa guidade oss tryggt och säkert ... NÄÄÄ, inget med combat är tryggt och säkert, det är blod, svett, tårar och Stallone som springer uppför trappor, det är sjukt många crunches och axlar som värker, (och på tal om svett, svett i ögonen gör för jä-la ont! Men alltså pannband #tänktennisfrotté känns väldigt lite combat ;) får bli nån rambo-variant i så fall :-D ) I alla fall,  jag släppte lös min inre krigare, samtidigt som jag toklog på insidan #scizo,  och pucklade på osynliga motståndare tills dom låg blodiga vid mina fötter #moahhhhhahahaaa och jag lämnade gymmet starkare. lugnare, gladare och ett steg närmare mitt mål! #YesIcanDoIt

Det finns bara en sak som är dålig med combat, eller dålig och dålig, men, änywäj: eftersom det är så jäkla kul är det svårt att lyssna på kroppen, risken finns alltså att när låten är slut så inser du att kroppen är gele och det är märkligt lite syre i luften :-P

Men då sätter jag den här bilden på näthinnan och krigar lite till!



Min Träning - Mina resultat! 


2 kommentarer:

  1. Påminn mig så ska du få en av mina bandanas med gummiband bak! Perfekta till träning både för svett och för att slippa hår i ansiktet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den viktigaste frågan är: är dom coola? :-D Image är allt ;) Tänk typ Angelina Jolie i Tomb Raider, så tror jag att jag ser ut :-D :-D

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina