fredag 29 maj 2015

Glädjeyra, mjölksyreskakande lår och ett stort hopp ut ur comfortzonen

Började dagen med att maken fixade iväg barnen så jag fick ligga och dra mig en liten stund extra! #bästasupportteamet Sedan pallrade jag mig upp och vägde mig lite sömnigt. Trodde jag såg i syne så jag gick av och på igen och... TJOHOOOOOO Rusade och hämtade telefonen för att fota innan kroppen bestämde sig för att gå upp dom 300 grammen igen och I present to you:

29 maj 2015
Sedan lekte jag sönder bilden i #picsart-appen i rena glädjeyran, ni får ursäkta det crappy grafiska jobbet :-D #ididit #målgång #underåttio

PT-Gustafs rekommendation var att jag körde lite kondition idag och jag kände mig osugen på crosstrainer eller powerwalk #ösregn #hagelstorm #höstimaj så jag kastade mig ut ur comfortzonen utan fallskärm och bokade mig på Body Step #howbadcanitbe. Vi har ju förmånen att just nu få köra BodyStep 100 med the one and only och #lesmills-stjärnan Pernilla Andersson. Ett proffs, som trots gigantiska strul med ljud och mick bara ler och genomför passet med ett leende och samma starka visuella coachning som alltid! För egen del tackade jag för dom små extra avbrotten, dom gjorde att jag kunde gå ut ur salen med ett uns värdighet i behåll #svettpöl #disktrasa Det är åtminstone 10 år sedan jag körde BodyStep, det är galet kul men otroligt konditionskrävande och för 2 månader sedan hade jag faktiskt inte klarat det, men nu, Alltså, jag orkar ju jättemycket mer än jag tror. #förvånadpåriktigt #fuckjante Och precis som på combat-en så "sitter" rörelserna i nåt slags kropps/muskelminne. BodyStep är också ganska tungt för benen så benpasset från igår kändes vill jag lova. #ajajajaj #mjölksyrafromhell  Nu såg jag att Body Combat på söndag är bytt mot Body Step, så då blir det repris från idag :-D Tror ni jag får med mig maken?


Nu tänker jag ta fredagsmys och ikväll ska jag kolla på finalen av let´s dance. Istället för chips så äter jag Edamame-bönor - sjukt gott! #tryit!

Nästa mål är bmi inom normalspannet vilket för mina 175 cm betyder 76 kilo.

10 kommentarer:

  1. Åh grattis Älskling, bra kämpat!!!

    SvaraRadera
  2. Klart Ola ska med dig på bodystep på söndag! Och jag förstår glädjen över att ha sprängt 80 kilosstrecket, såna milstolpar är stora! Gjorde själv en kalipermätning i förrgår och har gått från 30% bf i slutet av januari till 18% nu fyra månader senare. Är så himla stolt! :)
    Keep up the good work, med vilja och lite jäklar anamma går det galant och du är ju redan på god väg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. WOW från 30 till 18 på fyra månader! Hur har du burit dig åt? Det är ju enastående! Och ja, den där 80-kilosplatån har varit sjukt stabil men nu så! Nu gäller det bara att hålla i orken tills vanan har blivit ett måste ;)

      Och vilken trädgård du har! Vi måste nog komma på studiebesök tror jag! :-D

      Radera
    2. Anlitat en pt, tränat tungt (ren styrketräning, nästan ingen cardio alls) och ätit nyttigt; runt 1500 kcal/dag, mycket protein (ca 2g/kg kroppsvikt/dag) och kilona har liksom bara runnit av mig utan att det ens känts särskilt jobbigt! Och ni är alltid välkomna hit, trädgårdskompisar är kul! ;)

      Radera
  3. Grattis! Bra jobbat!

    Får jag tipsa om lite intressant läsning?! :)

    Intermittent fasting: http://www.mensjournal.com/magazine/the-benefits-of-occasional-fasting-20121116


    Mark Sisson
    http://www.marksdailyapple.com/forum/thread17722.html

    Martin Berkhan
    http://www.leangains.com

    http://www.kostdemokrati.se/scoop/2012/03/13/varldsberomd-hjartkirurg-talar-ut-om-vad-som-egentligen-orsakar-hjartsjukdom/

    Jag har själv ett fönster på ca 16 h där jag inte äter. Tränar tung styrketräning 1 ggr per vecka (4 stycken övningar 5x5), yoga 2 ggr per vecka (men har som vision att träna yoga varje dag).

    /Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen! Jag har läst lite innan och har funderat i banorna att prova men är samtidigt så jäkla scared att trixa med maten eftersom jag haft så stora problem innan. Jag läste om nån som "pushade" icke-äta-fönstret lite extra men som inte hade nån exakt tid, skulle kanske kunna vara något för mig. Jag ska läsa dina länkar och fundera vidare!

      Radera
  4. Jag är väldigt intresserad av näringslära, att hitta en bra och hälsosam livsstil. Vill du bolla lite över en kaffe i sommar så ses jag gärna. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Deal! Hör av dig när du bestämt vilka veckor du är i närheten!

      Radera
    2. Kul! Det blir i slutet av juli/aug. Vi hörs! :)

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina