söndag 17 maj 2015

Body Combat + Body Balance = Love i kubik! #fightallnight

Jag använder ett numera rätt slitet uttryck och skriker

ÄNTLIGEN!

Söndag utan simskola betyder chans att köra Body Combat, det var på tok för längesedan sist, typ en evighet. Combat är mitt absoluta favoritpass (med undantag för nåt år sedan när koreograferna nog förväxlade Body Attack och Body Combat tror jag), dagens pass leddes av en, för mig, nykomling, Linda,  (vilket nog avslöjar för vana MH-medlemmar hur länge sedan det var jag körde sist ;)  ) - grymt duktig instruktör som log från öra till öra hela passet - sånt gillar jag! #hoppasvisessnartigen Jag gillar också att koreografin nu verkar ha återvänt till konceptet med varannan låt med tempo och varannan med teknik, jag vill gärna känna att jag har chans att göra rörelserna rätt och inte slarva iväg bara för att det ska gå fort. Jag fick också en skön bekräftelse på att min kondition har blivit väldigt mycket bättre, när passet var slut så insåg jag att jag hade massor kvar att ge, det var längesedan jag kände så efter ett combat-pass! #allaframstegräknas Det som också är kul är att alla hundra combat-pass jag körde pre-kids gör att tekniken sitter och när jag då har en duktig instruktör så är det lätt att följa koreografin även om det är första gången jag gör den! En ny kick som jag inte kört innan var det annars var det bara slag och kickar jag kände igen! Har du inte provat Body Combat så gör det! Det är tokroligt!



Å andra sidan var det väl kanske tur att jag inte körde helt slut på mig på combat-passet eftersom jag också hade bokat mig på Body Balance. Om det var en evighet sedan jag körde combat är det sju evigheter sedan jag körde Body Balance. Det är ett yoga-inspirerat pass med fokus på balans, rörlighet och avslappning men som också innehåller en hel del statisk styrka. Jag tänkte att jag provar och gör så gott jag kan men vet ni! JAG KUNDE JU! #stålmannendansar vissa saker var lite svårare och magstyrkan var kanske lite i överkant efter ett helt Body Combat-pass (där du ska/borde hålla anspänning i magen hela passet). Alltså den där PT-Gustaf han vet nog vad han pysslar med ändå ;) Som bonus fick jag användning för min yoga-matta #everythinghappensforareason  Lämnade gymmet mjuk i kroppen och lugn i sinnet och längtar tills i morgon när jag ska köra PT-pass med Gustaf igen!

Så, kombon combat och balance blev ren kärlek för mig idag och jag fick en massa boost nu när 80-kilosmålet får skjutas lite framåt #lyxhelgmedmakensättersinaspår

Läste du ända hit får du en virtuell guldstjärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina