söndag 13 november 2016

TRX-pass all by myself #nerikällarenmedmig #saknargymmet

Nu är det snart tre veckor sedan jag körde styrka senast och då var det marklyft på Kraftsportsklubben, utöver det har jag bara kört 2 styrkepass dom senaste 5 veckorna. Jag saknar verkligen rejäl gymträning. Jag har tjurat lite och väntat på att Gustaf ska återvända från sin time-out så jag fick en chans att snacka igenom hur jag ska tänka framåt. Jag vet att han skulle säga "men du, vad gör några veckor, du tänker väl träna resten av ditt liv?" Logiskt och intellektuellt så förstår och vet jag det. Känslan i kroppen är en annan där jag börjar bli stressad över att jag tappar styrka, ökar i omfång och tappar kondition. Jag behöver den där handen i ryggen nu, som ger fokus framåt, fokus på framsteg, fokus på det som händer och inte på det som inte händer.

I brist på annat så grävde jag fram Gustafs TRX-pass #ettklentsubstitutmenändå, och röjde lite plats i källaren, lyckades hitta min yogamatta (som tydligen har varit utomhus... #intesåvälanvändmedandraord) och kopplade upp Marshallhögtalaren. Redo. Praktiskt. Mental inte lika mycket. #bitihopochkomigendå #fokuspågenomförande

Nåväl, jag körde det som superset med 2 övningar i kombo, 2x10 reps och med så få pauser som möjligt för att få lite puls. Det är ju inte styrketräning precis, och det är inte så roligt att hänga i vår kalla källare. Men nu är det gjort i alla fall! Förhoppningsvis får jag ihop nåt med cross-fit nu i veckan så kan jag få börja lyfta skivstänger igen sedan!

  • Benböj + baksida axel T
  • Latsdrag + triceps
  • Bakåt(vad)hopp + armhävning
  • Framsida axel I + biceps
  • Enbensböj + breda armhäv
  • Benindrag + raka situps
  • In-utsida lår + sneda situps
  • Tuckindrag
När det är båååååring att träna får man ta några löjliga selfies istället ;-) 


Maken däremot åkte till MH och han fick med sig ett pass av mig (om du nu är en av dem som brukar sno mina pass så får ni ta det jag gjorde åt maken istället.) 

Värm upp med pinnen: good mornings, stående sidoböjningar, framåtlutande rotationer, sumosquat ass-to-the-grass med pinnen över huvudet. Sedan 3x5 reps:
  • Sittande lats 
  • Sittande smal rodd 
  • Liggande hantelpress/bröstpress 
  • Strikta axelpressar 
  • Sittande benpress 
  • Framåtlutade flyes med hantel 
  • Assisted pistol squats 
  • Situps sittande på pilatesboll
(maken har lite issues med rygg, framförallt ländrygg därav många sittande/liggande övningar)

2 kommentarer:

  1. Shit va grym du är som går ner i källaren å pustar! Jag har iofs kört mina 7-minutare i trädgården efter löpturer, men det är nåt heeeelt annat!

    Så hurra och hejja dej!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det satt långt inne. Särskilt när maken "fick" gå och träna "riktig" styrketräning. GAAAAHHHH. Men jag kan inte "vila mig i form" hur länge som helst. Det är dags nu.

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina