torsdag 17 november 2016

Knä mot knä är en synnerligen dålig idé #ajsomfan #bitihopochkomigen

Svempa vid rodret idag, ett kul och varierat pass #tackobock. Först uppvärmning "spring lite på egen hand" - jepp, det gillar jag, då kan jag göra det som just jag behöver, i den takt jag vill göra det (inklusive mina tåhäv och hälsenestretchar) #fettummeupppåden.

Sedan fick vi göra sparksparring med benskydd och jag och Anna var två totalt förvirrade hönor som inte riktigt kunde hålla koll på vad vi skule göra och med vilket ben #herrgudhursvårtkandetvara! Ja, och där nånstans sjabblar jag och drar upp ett knä när jag inte alls ska göra det och ja, mitt knä träffar Annas knä.... #satansjävlahelvetevadontdetgör. Bet ihop. Kylsprejade. Och körde vidare. Vad trodde ni? Väl hemma blev det ispåse på och nu ber jag till läka-knä-guden att det mår bättre i morgon för då ska jag ju träna med Emelie! (Det kommer jag iofs att göra i vilket fall men det är ju roligare om jag inte har tokont liksom... )

Well. Sedan fick vi träna lite på att kramas igen. Clinch alltså. Jag flög som en vante. Hon är stark den där Anna, bara så ni vet så vill ni INTE möta henne i en mörk gränd en natt ;-)

Sedan skulle Pontus sparras och det ville inte vi som vi clinchade vidare lite och sedan körde vi lite mitsar. Vilket resten av gruppen anslöt till efter en stund. "Mitsarna bestämmer", skitkul, 5 ronder var. Börjar verkligen känna att jag har fått lite ordning på slagen och att jag är lite snabbare dessutom Fick ett "det ser bra ut" av Svempa och då känns det ju extra bra i magen!



Maken hade varit hos tandläkaren med våra stora kille och frågade då (åt mig) om dom passar in tandskydd - det visade sig att tandläkaren också är thaiboxare och det gjorde han så gärna så så nu SKA jag ta mig i kragen och beställa en tid! #lovarpåhedersord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina