söndag 20 november 2016

Söndagsfys = Team WOD + Marklyft = happy girl!

Söndagar är ju sovmorgon #harkel, well not anymore. Herregud vad jag kompromissar för att få ihop en träning ;-)

Idag var det Team WOD och jag hamnade med en tjej som heter Anna, så inte vanliga Anna alltså ;-)

Först uppvärmning med synkade armhävningar, situps med high-five och knäböj mot rygg. Knäböjen gjorde vi dock var och en för sig, vi var rätt olika långa plus två stukade vänsterfötter gjorde det lite väl avancerat att köra rygg mot rygg.

Sedan lite rörlighet/stretch innan dagens WOD inleddes. Det var en "kortleks"-WOD där coach Therese drog ett kort och baserat på det så gjorde vi en av övningarna (pullups/ringrodd, burpees, box jumps, axelpress), alltså typ hjärter 8 blev 8 burpees. Vi gjorde varannan övning i teamet och lotten föll som så att jag fick galet många burpees, och i cross-fit gör man ju dem hela vägen ner till golvet så det blir tyngre än "vanliga". Jag försöker verkligen att ha kontroll på mina inre magmuskler där  och inte låta dom yttre "ta över" igen, men det är svårt på uppvägen, jag är inte stark nog - än. Min teamkompis STUDSADE upp och ner i burpees. Sjukt bra. Sjukt inspirerande!

Tack Therese för pepp och bra coachning! 


Efter passet hade jag tid över eftersom barnen och maken var på MH och tränade så då tog jag fram en stång och lastade på lite vikter och körde några marklyft. #älskarattkännamigstark. Jag körde 10 singelreps på 70 kilo och la sedan på 80 och gjorde två reps, lite böjd i bröstryggen men okej ländryggstryck tycker jag. Nu är inte 90 långt borta!

Det är verkligen hjärtlig och välkomnade atmosfär på Gjuteriet! Alla möter upp och säger typ "hej, vi har nog inte träffats, jag heter... " #gillarmassor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina