torsdag 3 november 2016

Ett gött mitspass där vänsterbenet fick bekänna färg ;-)

Efter lite skuttande så gjorde Erica idag en "yoga"-uppvärmning, vi gjorde lite solhälsningar och några andra övningar specifikt för höftrörlighet. Alltså jag fattar inte hur man ska kunna andas ut sådär länge som det tydligen är meningen i solhälsningen, min luft tar ju slut innan jag är halvvägs :-/  och då tycker jag ju att jag har bra andningskontroll som simmare ;-) Men skit i det, jag blev uppvärmd ändå:-D

Sedan körde vi mitsar och kickar med fokus på att verkligen vrida in höften och få med kraften genom motståndaren. Fick tips att Erica att tänka vrid med axeln istället för med höften och om jag lägger på det på stands-et som jag fick av Madde och det där steget ut så funkade det rätt bra, ja alltså den procenten av gångerna jag lyckades få alla dom sakerna på plats samtidigt ;-) #komigenkroppensamarbetanu.

Därefter fick vi köra jab-cross-left roundhouse x2. Bara vänster. Alltså det är min onda fot. Ja alltså jag vet att jag inte ska träffa med foten ;-) men rookie som man är så träffar man ju fel en gång eller sjuttiotvå...

Sista var jab-cross mot kompisens handskar och en burpee mellan varje. Jag gjorde cross-fit-burpees i första omgången (alltså med magen i golvet) men jag insåg att jag har alldeles för lite kontroll på mina inre magmuskler när jag gör den för att det ska vara nyttigt i längden så rond 2 körde jag strikta burpees istället och det kändes mycket bättre.

Det är väldigt roligt att träna enkla tekniker mot mits, att verkligen få nöta och prova lite olika varianter på vinklar och vrår och hitta rätt. Känslan när man får till det är oslagbar, jag känner mig som Rocky där längst uppe på trappan :-D

Kolla in linslusarna i bakgrunden ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina