lördag 12 november 2016

Rise and shine it is thaiboxing time!

Satte mig med frukostyoggin, kollar klockan, 8.37. Ojdå. Jag har visst lite bråttom. #noshitsherlock. Men 13 minuter senare var jag på plats #supersnabbamarina. Liten skara idag, det blir en helt annan träning då och jag gillar det! Svempa var coach idag, han är rolig, och bra och en skön kontrast till dom andra!

Men alltså, jag saknar den här killens thaiträningar, jättemycket! Hoppas han snart är på banan så vi kan träna igen!



Först uppvärmning med lite teknik i knän och leanback och då är det ju det där med höger och vänster igen... alltså varför är jag passgångare när jag INTE ska vara det och inte kan få kroppen att vara passgångare när jag vill det? Total okontroll på kroppen hos den här kvinnan alltså!

Sedan körde vi pet-sparring och det var roligt, blandat motstånd. En rond mot Pontus som ska gå fight snart och ja, då är det bara att ösa på "ge honom allt du har" sa Svempa. Men jo, killen är 2 meter lång, sjukt stark och jag ramlar om han petar på mig ;-) Men jag gjorde ett seriöst försök i alla fall! Fick köra med Erica också, kunde använda några av hennes egna knep mot henne ;-) eller rättare sagt hon LÄT mig använda dem ;-) #tackfördetvännen.

Sedan skulle vi köra spark på mits, vi var ojämnt antal så med tanke på mn arm (som fick sig en smäll till idag på sparringen) så anmälde jag mig frivilligt att sparka på säcken istället! Höger ben är klart mer härdat än vänster så efter en stund fick jag ta på mig benskydd på vänster för huvudet vägrade liksom ta i när det gör så j-la ont att träffa. Blir ju ingen träning då liksom!

Avslutande yoga med Erica. Börjar få lite bättre koll på hela grejen och förutom frustrationen att vänster fot är så jäkla instabil så gillar jag hela grejen!


Efter träningen så tänkte jag praktisera min nyfunna "hoppfullhet" men se, då var den lite för hög igen, plockade bort två, då är den låg, la sedan på dem en och en och ja, då går det. Tänk va huvudet är lättlurat ändå! Kul också att Svempa inte trodde att jag kunde ;-) och att jag fick visa att det kunde jag visst det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina