tisdag 15 november 2016

Jösses så fånigt roligt hade idag! #älskardenhärsporten #botadeträningsvärk

Det har varit riktigt roliga pass på thaiklubben dom senaste veckorna, mycket basteknik och det gillar jag, att få fokusera på detaljerna, att få chans att slipa till diamanten lite till #inteettduggödmjuk.

Kroppen behövde få lite värmas upp lite också, har sån löjlig träningsvärk efter det där lilla fjuttiga trx-passet... #vadhändedärliksom så det kändes riktigt bra!

Efter lite uppvärmning så fick vi börja med att skuggboxas, hitta rytmen, hitta "trampet" och få in känslan. Sedan körde vi ett mits-pass med handmitsar. Idag teamade jag upp med en av Danielarna, han är bra, han slår inte så hårt att jag har ont i armarna i en vecka efteråt ;-) och han är inte två meter lång vilket gör det hela mycket enklare. Tack för bra team och coachning idag Daniel!

Första "ronden" var bara jab-cross. Fokus på att hitta snabbheten och att "hoppa in" i slaget. Jag försökte också få med mig mitt stands och att slå slaget utan att "ladda" för mycket. Kortaste vägen fram och kortaste vägen tillbaka.

Nästa var jab-cross-magslag-sidestep-lowkick. Jag hade lite jox med att få till sidestep som en följsam del men till slut så! #envissomenåsna

Avslutningsvis körde vi den sista kombon som sparring i varsin 3-minutersrond där den som inte slog skulle kontra med nån form av spark. Kul! Fast jag lyckades nästan sparka omkull min teamkompis - ops! det var ju inte meningen! Det enda som inte funkade där var att nybörjargruppen spelade nån slags tung heavymetalmusik ;-) det får man inte direkt feeling av :-D Får nog börja koppla in min spellista istället ;-)

I morgon händer det grejor - missa inte bloggen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina