måndag 21 november 2016

Nytt liv - ny rutin... Knäböjsmåndag? Ett tyngre pass helt enkelt!

Egentligen ser det ju snyggare ut rent stilistiskt med Marklyftsmåndag, å andra sidan finns det ju ingen veckodag som börjar på K... ;-) Men nån mer MoveIT blir det ju inte, det gör iofs inte supermycket för vilken WOD som helst är ju som ett MoveIT fast mycket roligare!

Efter konståkning (för kidsen, jag skyndar långsamt där), mat och gonattsaga (även den för barnen ;-) ) så körde jag iväg till Gjuteriet med planen att köra mitt knäböjspass. Det gick hur bra som helst! #happyhappyhappy

Claimade en ställning och fick ordning på både den, stång och vikter utan att göra bort mig helt, tur inte vikterna hängde högre upp då hade jag fått hämta en pall #haha #intestarkasteaxlarna. Hittade en pilatesboll (yey!), ett kvastskaft och så körde jag igång med min uppvärmning, räknar inte reps utan kör sådär lite lagom ;-)
  • Squat mot vägg
  • Omvänd ryggresning på boll
  • Sidledesböjningar pinne
  • Ass-to-the-grass med pinne
  • Good morning pinne
  • Utfall pinne
  • Fotledsrörlighet
Sedan körde jag 5x5 med 40 kilo, när jag inte hade nån som passade ville jag inte lägga på 50 utan nöjde mig med 40.

Stark som en björn snabb som en örn?


Avslutade med lite assisterande övningar:
  • Höftlyft mot bänk med 15 kilos viktplatta, gjorde 2x10 reps
  • Enbensmark med 12 kg kettlebell, 2x5 reps per ben
  • Enbenshopp, här var det svårt att hitta nåt som hade "rätt" höjd och storlek, jag brukar ha en stepbräda på mittenhöjden, men till slut så tog jag en tjock viktplatta (ca 10 cm hög) och hoppade på det mjuka golvet för lite extra svårighet. Får fundera lite mer för den är eg. lite för liten i yta också. Nåja, det funkade. 
  • Excentriska enbenböj mot bänk. På rekommendation av Tommy istället för trx-assisted.
KABOM. Klar! 40 minuter effektivt knäböjspass och hem till välförtjänst soffhäng! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina