tisdag 1 november 2016

Marina testar crossfit! #ojoj #exaktvadjagbehövde #såjäklaroligt

Idag gjorde jag crossfit-premiär! Mikaela ordnade provträning på Gjuteriet Crossfit, det var ett Basic-pass så fokus på flås. Japp. Flås blev det. Det märktes att jag inte kört så mycket grit på sistone. #komigennukroppen. Och lär jag mig inte älska burpees nu så händer det aldrig ;-)

Supertrevliga och rena lokaler, fräscha omklädningsrum, liten chill-out-area där även kidsen kan få hänga om dom behöver följa med. Två boxar med i princip allt man kan behöva (såg inga trx-band men finns det inte så har jag ju egna, det kanske inte är så crossfit-igt med trx, vad vet jag ;-)  )  Jag tror nog jag skulle kunna trivas där! Ett litet minus dock. Dom har bara svarta viktplattor ;-) alltså, jag vill ju ha färg på mina plattor :-D Mycket varm och välkomnade atmosfär!

Det är ju en lite annorlunda "kultur" på ett crossfit-gym, och det märktes, inte sämre eller bättre, bara annorlunda!

Mickis hade idag satt ihop det här passet åt oss!

Jag måste seriöst gå en kurs i gymposering för bild ;-)

Uppvärmning
Buddwalk
Buddy medicinboll crunches
Buddy burpees (en låg i planka den andra hoppade fram och tillbaka och gjorde en burpee på varje sida)

WOD
a) 10 kcal rodd, 10 kettlebellsving, 10 boxjump
b) 10 burpees, 10 wallball, 20 lunges (utfall)

Min utmaning är att inte dras med i tempot som "grannen" kör, det blir ju tydligare här än på t.ex. ett grit-pass, jag har ju lite svårt att vara sämst och ger gärna upp då och tycker jag är apdåig och sådär. #wellnivethurdetkanvara Men jag fokuserade faktiskt idag på att genomföra det här utan att springa in i "grit"-döden som väl får döpas om till wod-döden då tänker jag ;-) och att ha kul! Och jäklar så roligt det var!

När vi var klara kom Tommy (en av ägarna) och sa hej också, kul att träffa honom där! (jag har hans ena dotter i simskolan så vi "känner" varandra lite sedan tidigare!)

Nu vill kroppen vila så det ska den få göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina