måndag 31 oktober 2016

Målavstämningsmåndag - hur gick det då?

Idag är det måndag men det blir ju ingen MoveIT för mig. Ett tag funderade jag på om jag skulle köra ett eget intervallpass. Kände mig seg i huvudet och opepp så jag bestämde mig för att ladda inför morgondagens provträning på Crossfit Gjuteriet istället!

Jag tror jag måste beställa mig ett sånt här linne, eller vad säger ni?



Jag satte ju upp en del mål i början av året i det HÄR inlägget, eftersom jag nu lägger om min träningsplanering till något jag inte ens vet vad det här än så tänkte jag redan nu göra en målavstämning för 2016 #bättrenuänsenare #varförinteliksom

Så här ligger jag till:

Styrkemål
  • 50 kilo bänkpress (75% av kroppsvikten) - Jag ligger kvar på 42,5 ,jag har haft svårt att öka utan att få ont i axeln. 
  • 280 kilo benpress (4 gånger kroppsvikten) - jag har gjort 270 kilo. Eftersom jag inte kommer att kunna använda samma maskin i fortsättningen är det svårt att jämföra. Jag är helt övertygad om att jag hade klarat 280 idag om jag provat så jag sätter det som avklarat! 
  • 90 kilo marklyft (1,2 gånger kroppsvikten) - här började jag ju rätt sent på året med själva lyften, resterande tid ägnades åt ländryggsrörlighet och andra förmågor som liksom är grunden för att kunna göra ett korrekt lyft. Jag har gjort 80 kilo. Jag tror nog jag klarar 90 innan året är slut! 
  • 2 unasssited chins - Jag HATAR dom j-la chinsen så jag skiter i dom. Helt omöjligt att göra en enda. 
  • 4 unassisted pullups - Går lika dålig som chins-en. Stryker även dessa och inser att jag inte kommer att klara dom. 
  • 20 armhävningar på fötter - Jag har gjort 18, även här lider jag lite av min axel. Ska prova och göra 20 innan året är slut. 
  • 3 minuter planka - har inte tagit tid på länge, typ på hela året om jag ska vara ärlig. Astråkigt. Men jag får väl göra nåt försök på måltiden i alla fall. Sedan. ;-)
Konditionsmål
  • 1000 meter rodd under 4 minuter - bästa officiella tid är 4,23, vi har kört några uppvärmningsroddar också men då har jag ju inte maxat. Tror inte jag klarar 4 minuter för när jag ror och försöker hålla tempo om 2min/500 meter så är det rejält jobbigt. 
  • 100 burpees under 5 minuter - bästa tid 8,45. Får väl omvärdera det om jag ska börja på Crossfit och göra deras burpees istället för strikta ;-) Vi får se! 
Spänst/rörlighetsmål
  • Boxjumps på höga lådan - har inte vågat försöka igen sedan incidenten med totalskrapade smalben. 
  • Klara korrekt huksittande 15 minuter - jag har övat alldeles för lite. Det är dumt eftersom det här är en förutsättning för korrekta knäböj, korrekta marklyft såväl som många tekniker i thaiboxning. Skärpning alltså! 
  • Klara gå upp i brygga - jag kommer upp på huvudet men lyckas inte helt trycka upp mig på händer.
  • Klara att resa mig upp (helst lite graciöst #haha) från liggande utan att använda händer - YES, klarar 10 utan problem! 

Så, inte helt i mål men jag har haft sjukt kul på vägen! Nu behöver jag fundera på vilken sorts mål jag ska sätta för nästa år, det är lite knöligt att ha styrkemål om man inte tar sig tid att träna styrketräning tänker jag ;-) Och nu vill jag ju dessutom ta chansen att prova lite nya saker, blir det Crossfit för mig så gissar jag att dom har massor med roliga leksaker och utmaningar som kan bli roliga mål för 2017!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina