torsdag 27 oktober 2016

Vissa dagar behöver man den här sporten mer än andra! #fokuseramera

När man tränar thaiboxning krävs hundra procent närvaro, flyger din tanke en sekund så har du en handske i ansiktet eller en spark på benet. BOM. Ett väldigt effektivt sätt att bli kallad tillbaka till nuet! Detta är en av de saker jag verkligen gillar med den här sporten, närvaron, strategin, fokuset! Idag behövde jag verkligen en stund när jag inte kunde grubbla och tänka och vara ledsen utan istället tvingas att stanna i nuet. Att lyssna, att känna, att bara vara. Yoga på steroider, typ  ;-)

Idag var det Niklas som höll i taktpinnen, och då vet vi att det blir åka av! Superrolig och annorlunda uppvärmning med diverse kryp/hopp-övningar. Gillade att Niklas betonade att vi skulle göra det i vår egen takt, ingen tävling! Inte ett endaste springa-runt-i-ringen  :-D  #merasånt #gillarmassor

Boxnings/Sparring-delen av passet handlade sedan om försvar, att ta bort raka slag - och kontra såklart! Dessutom att ducka och röra sig i sidled (inte min starka sida som ni vet). Jag fick lite extra coachning när Bi körde mot mig idag så Anna och Erika teamade ihop sig istället. Efter teknikdelen så körde vi boxningssparring, dvs inga kickar. Och jag glömde allt om mitt stands och vartåt naveln ska peka. #göromgörrätt HA KUL sa Niklas, LATTJA LITE. Han är skön den snubben ;-) 

Avslutet var en grym pulshöjare. Eller typ tabata på ännu mer steroider. 5 minuters intervaller med 1,5 minuts vila. Fem minuter av höga knän, snabba fötter, mountain climbers, armhävningar, plankor, cross-fit-burpees och massa annat. Och nej, jag har fortfarande inte lärt mig älska mountain climbers. Fattar inte varför den övningen är så jäkla mentalt jobbig. Nåväl. Tog mig igenom det. Sådär lagom yrslig på slutet som jag brukar bli. Och så kom dom råååååsa molnen och jag gled iväg en stund!



Toppenbra pass.Mer sånt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina