måndag 3 oktober 2016

Move-IT Surprise med Anna! Galet roligt och sinnessjukt jobbigt - och så en ny utmaning!

Först, så kul att se att min lilla utmaning från igår om 100 stepups blev en sån succé ;-) BRA JOBBAT alla! Och eftersom ni ville ha en ny utmaning så kommer det en här, längst ner i inlägget :-D

Dagens Move-IT hade Anna som instruktör, då vet man att man får bekänna färg. Big time. Och det fick vi. Mega-Big-Time. #kommerintekunnagåimorgon

Tur jag har alla mina fina träningskompisar som peppar och kämpar tillsammans, så glad att ni finns, men ni får inte försvinna iväg så fort kameran kommer fram, jag lyckades kidnappa Linda i alla fall!

3 varv, 40+40+30 sekunder och så en liten bonusöverraskning på slutet -50 burpees. #WHUT

Rundan idag hade ett stort fokus på rumpa/ben ;-)

  • Squatjumps med kettlebell
  • Ski-erg
  • Russian twist
  • Split stephopp med rumptouch
  • Smal rodd i trx
  • Utfallshopp
  • Höftlyft med fot på pilatesboll
  • Axelpress framåt med viktplatta
Tyngst var squatjumpsen faktiskt, brände riktig rejält! Fixar ju inte utfallshopp mot bräda så jag gjorde mina plant, men jag får ändå kämpa som en tok för att inte ramla, jag fattar inte varför jag inte kan göra dom! (och nej, Gustaf fattar inte heller... ) Höftlyften mot boll är ju lite av min favorit, Anna la till den extra lilla tviste idag att ha armarna ovanför huvudet - liiiiite jobbigt att balansera core-en då ;-) #noshitsherlock 

Well. sedan skulle vi göra 50 burpees, och jag tror att det var några som fuskade  ;-) men jag gjorde i alla fall alla femtio. Sådetså. 

Åkej, nästa utmaning då! 10 getups! Dvs lägg dig ner och res dig igen. Du kan göra den enklare eller svårare, "up to joooo" som Svempa brukar säga på thaiboxningen! 

Så, varianten jag visar är nog nån slags mellanvariant, gör den enklare genom att använda händer och/eller knän. Gör den svårare genom att inte dela på fötterna, gör den ännu svårare genom att inte ta fart. Är det ändå för enkelt, lägg till en vikt, typ ett barn i famnen eller så, eller en matkasse, ja eller en hund går fint också :-D Och bry er inte om att jag visar tjugo med händerna och säger tio, det är bara för att göra det lite extra klurigt ;-) #ellersåvarjaginteriktigmed.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina