tisdag 11 oktober 2016

Om att ha dålig karaktär och falla för kompistryck #thaiboxningstisdag

Jag vet att det är tisdag idag. På tisdagar tränar jag styrketräning för styrketräning är en viktig del av min träningsplanering. #harkel #jopåriktigt #ellerdetbordevaradet.

Men alltså jag har aldrig påstått att jag har stark karaktär, och idag var jag exceptionellt lättövertalad när Anna knackade på messenger och ville ha med mig på thaiboxning idag. Först sa jag nej. Faktiskt. Men. Ja alltså, så ville Linda köra grit istället för styrka och ... ja... men.. då ser jag plötsligt mig själv skriva till Anna att jag är på på thaibox. #opsvadhändedär. Ja, men då var det ju bestämt och nu kan jag ju inte ångra mig #lalalalabingobingobingo.

Å sicket GÖTT pass det blev! Heja Kalle som standin-tränare! Och jäklar sicken massa stryk jag fick idag. #heltknäppibollenjagvet, men OJ så roligt. Och frusterande såklart, när jag sparras mot någon som väger 15 kilo mer är 20 cm längre och har tränat typ 100 gånger så länge som mig. Ja då har jag inte mycket att sätta emot. #realitycheck. Det sista jag får är en rejäl spark på benet, och ett AJ kom ur min mun. Det gjorde faktiskt ont på riktigt.



Innan sparringen hade vi fått köra massa mits-ronder och jag hade med mina egna mitsar, vi får jobba på att sparka in dom, dom är sjukt hårda :-D (har tom blåmärken på smalbenen från i söndags!) Dom är så sköna att hålla så när dom väl är insparkade blir dom toppenbra!

Uppvärmningen var också bra, "kompisövningar" som att bära varandra på ryggen och köra skottkärra blandat med vanliga springa-runt-grejen.

Bäst av allt! FOTEN HÖLL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina