lördag 1 oktober 2016

Ännu mera thaiboxning! Kickträning och yoga!

Kravlade mig ur sängen strax efter åtta och fick i mig lite yoggi, egentligen för lite för att orka ett helt thaipass men va gör man inte ;-)

Jättemånga tjejer på passet idag - superkul! Håkan körde uppvärming idag, kombo av det vanliga och lite skuggboxning, godkänt tycker jag :-D

Sedan var det kicksparring och när vi var så många tjejer så kunde vi köra bara tjejer mot varandra, det var faktiskt skönt, dom duktiga killarna klarar ju att anpassa ner  och det känns tryggt men det finns också de mindre erfarna (som precis som jag) inte har jättebra kontroll i varenda spark och då blir det lätt att jag spänner mig och, tja, det är ju meningen att vi ska vara avslappnade och ha kul som Svempa brukar säga! Nyhet för mig idag också att en av tjejerna faktiskt var längre än mig (finns en som nog är ungefär lika lång också) och det var HELT annorlunda att sparras mot någon som var längre!

Avslutningen var två ronder med sparring med både slag och sparkar. ASROLIGT!

Sedan körde Erica en halvtimmes yoga, välbehövligt och mentalt klarade jag idag att kicka iväg prestationsspökena som kom lite då och då och faktiskt säga till mig själv att det är helt okej att göra det halvvägs och sluta där. Jag är inte dålig för att jag inte klarar ett huvudstående liksom. Jag behöver inte ens göra kråkan om jag inte vill.

Efter allt det här kurrade magen rejält så jag var glad att jag hade min kompis oatly recovery med mig i väskan. Den smakade sjukt bra idag. Och så blev det lite socialt snack med Erica innan jag konstaterade att snygg i håret blir man inte av att thaiboxas, dom där in- eller utbakade flätorna som många tjejer har fyller sin funktion om man säger så ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina