onsdag 14 augusti 2019

2019:33:1 Morgonpass med Danne #uppochnet

Så var vi där igen. Övningar jag inte bemästrade som truppgymnast i tidiga tonåren är nog lite för mycket att kunna bemästra som snart femtioåring med halvtaskig kropp. Jag har hela livet slitit med en dålig kroppskontroll och jag har otroligt svårt att veta var jag har mina kroppsdelar. Jag måste titta i en spegel för att veta om min arm är rak tex. Eftersom speglar inte finns i en box (bra och dåligt) så tvingas jag ju att försöka känna efter, men är jag på gränsen till kroppens förmåga blir det svårt.




Jag har bestämt mig för att försöka vara smart och snäll mot kroppen och inte jobba ytterligheterna. Oavsett vad coachen säger. 

Så idag var det alltså handstand på schemat och coach Danne visade progression i flera steg, mycket bra och kompetent! I mitt fall var steg 2 av 7 stopp. Och nånstans är jag nog lite bitter men jag försöker verkligen att peppa mig själv att vara nöjd med det mina skruttiga axlar kan just nu. Så. Bra Danne. Även om just jag mest tittade på 😉

Sedan tre woddar. Där jag faktiskt höll rimligt tempo 😬 och totalt gjorde fem godkänds toes to bar. Inte i följd utan fem singlar. Men ändå. Heja mig! 

Orkar inte skriva av tavlan, mina armar skakar..... 😂 Så ni får nöja er med bilden..... 😎 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina