söndag 18 augusti 2019

2019:33:4 Jobbigaste och roligaste på länge!

Coach Cajsa överträffade sig själv idag med en riktigt rolig team-wod som till stor del var utomhus och som använde vår uteriggoch delar av hinderbanan. Vääääldigt utmanande, Vääääldigt jobbigt. Men sjuuuukt kul! #endorfinernadprutar

Fina Linda tog sig an mig som lagkamrat idag, hon är så grymt stark, på så många sätt, men särskilt i monkey bar 😘



Dagens wod var 6 stationer om 5 minuter vardera med 1 minuts vila mellan. Dvs 30 minuter aktiv tid. 

Jag ÄLSKAR verkligen atlas-stenarna, idag tog jag 32 kilo och gjorde 4+3, löjligt tillfredsställande övning. Jag kan av nån anledning inte hålla mig kvar i monkey baren, jag tycker inte mitt grepp är så värdelöst, markar ju lätt 10 reps på min kroppsvikt tex. Så nåt knas med teknik /koordination måste det vara... 

Stationerna, min vikt skalning inom parentes:
1. Monkeybars, kompis i jägarvila (5 pullups med grönt+svart) 
2. 15 air squat, kompis gör battle rope
3. 4 GTOS atlas, kompis i deadhang (32 kg) 
4. 2 rope climb, kompis i planka (rope hang) 
5. 40 m farmer walk, kompis gör burpee (2 x20) 
6. 10 DL, kompis i handstand (50/60, Wall climb ca 45 grader)

Det gör vi om! Men kan vi klättra på tunnan istället för i repen blir jag glad 😉👍




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina