måndag 5 augusti 2019

2019:32:1 Marklyftsmåndag - kaboooom!

Semester och en del ishallshäng och därför inte helt fritt valt träningsupplägg denna veckan. Men måndag morgon och rut på besök hemma så off iväg till boxen. Egentligen hade jag tänkt köra typ nån längre cardiowod men väl där bestämde jag mig för marklyft istället. Det var ett bra val idag 💪😊



Jag började med en stege 10-8-6-4-2-1, från 50 kilo till 75. Sen fortsatte jag med ettor på 80, 85, 90, 92.5....

Och....

#trumvirvel

95!

Det kändes lätt. Jag räknade kanske fel? Räknade om. Och om. Och om. Sen kom Eva och vi räknade ihop och jo, det var 95!

Stod sen och velade mellan 97.5 och 100, men tänkte att ska jag faila är det mindre jobbigt på 100 så.... 😂 #marinalogik. 100 var riktigt tungt. Den rörde sig knappt. Idag. Men snart så! 

Det finns filmer på lyften i min insta-story det närmsta dygnet. Och... Om ett maxlyft är snyggt är det inte max. Ok? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina