fredag 2 augusti 2019

2019:31:4 Death by... tretton?

Jag fick ur mig ett tillkämpat "det här blir roligt" innan passet började, för tavlan så ärligt talat rätt jävlig ut.... Och det var jävligt. Death by tretton, nånstans strax efter halvvägs var jag yr och illamående och jag kom aldrig riktigt tillbaka utan resten var bara en lång kamp mot slutet. Men det tar ju slut, till slut. Och då är man slut. Ja, död-slut.

Nu ska jag posta det är och sen duscha och svalka mig i poolen innan det är dags för taco-kväll, för ibland äter vi taco på fredagar som alla andra 😜


Först en uppvärmning med pinne (det var ju Cajsa som var coach och hon älskar pinnar  😂) sedan en wod som såg ut så här...

Timecap 35 minuter (mina vikter /skalningar inom parentes)

FT 3 Rounds
13 Wallballs (3kg)
13 Burpee boxjump (25 cm)
13 Manmaker (4 kg)
13 OH lunges m medball (3kg)
13 Pullups (grönt+svart)
13 Situps
13 Pushups (knä)
13 Goblet squat (6 kg)
13 KB clean & jerk (8kg)
13 KB sving (16 kg)
13 Air squat
13 T2B (kipping knee raises)
13 cal row

Ja ni fattar 13 reps av 13 övningar... Det är rent av jävulskt att sätta burpee boxjumps direkt följt av manmakers, sen är man ju helt död... 😈 

Mitt resultat är 1 round + 65 reps, hann alltså till pullups andra varvet.

Nu ska jag vila tills tisdag. Till dess... Ciao och Sayonara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina