fredag 16 augusti 2019

2019:33:3 officiellt pb i clean and split jerk 32.5

Offrade lite sömn för att få ta del av kung, jag menar coach 🤭😉, Bostjans eminenta handledning!

Idag split jerk teknik. Han kommer med många bra små tips som gör att ett komplicerat lyft känns genomförbart. Så idag stannade jag på 32.5 den var uppe men skakig. Så jag sätter det som ett officiellt Pb.



Efter detta körde vi en wodd där jag hade 20 kg på stången (för att inte råka fucka knät och för att det var vanliga jerk) 

Tc 12 minuter 
3 rounds 
10 t2b (v-up/tick-up) every time you break the reps. 

12 HPC
9 Squat Clean
6 jerk

Första varvet fick jag 10 tuck-ups, resten valde jag att bryta mellan varje övning. HPC är ju väldigt lätta på 20 för mig men dom andra två var det lagom. 

Klarade TC med ca 20 sek. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina