lördag 17 juni 2017

Halleluja jag har tränat!!!! #plötsligthänderdet

Ja, livet händer och ibland får till och med jag prioritera andra saker än att träna. Eller i alla fall träna som i organiserad, ombytt träning. Flytta och montera på tok för mycket möbler från IKEA är också träning, åtminstone för tålamodet  😉  Men nu börjar jag komma i ordning i min lägenhet, bara barnens rum kvar så nu jäklar kör jag igen!

Idag blev det thaiboxning och vi var ett litet men naggade gott gäng som fick njuta av Coach Bi och hans pass. Riktigt bra teknikpass och det är ju galet lyxigt att vara så få varav en är riktigt duktig och erfaren och därmed i princip också coach 😉.

Jörg gömmer sig på bilden 😀

Vi körde först front push kick. Coachen var inte nöjd med mig. Inte jag heller så då var vi överens, #plötsligthänderdet 🙄 #jagärpippilångstrump. Efter två veckors uppehåll är det helt klart så att tantens  höfter stelnar till på tok för mycket för att kunna göra dom vridningar som krävs. GAHHH. Well, bara att bita ihop och göra om och göra rätt. 

Sedan körde vi några ganska långa slagkombos på handmitsar. Typ Niklas-Axborn-långa  ... Men som vanligt så sitter den ju efter ett tag även om coachen får visa några gånger. Jab-Cross, hook - sidoslag - hook - ducka - ducka - höger - jab - cross - hook. Typ så. PJUUUUU. Men det gick. Och minus att jag forfarande kämpar med att hålla ihop min "ostbåge" och att min stands blir för bred när jag tänker på något annat så känns det ändå helt okej nu! Det är skillnad att slå på handmitsar, blir rappare och mer likt sparring. Får nog köpa mig egna handmitsar också. 

Tack för ett asbra pass Bi! Vi ses i sommar ... fast inte i löpspåret 😂 😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina