söndag 25 juni 2017

40 minuter crossfit - lövving every second of it!

Söndag, temawod. YES! Nu är jag tillbaka, kul att se att det händer så mycket i boxen, räcke, vikter, hantlar, bollar. Lilla boxen har fått golv och vi kan börja se hur bra det kommer bli! Coach idag var Marie, det brukar bli ett väldigt roligt pass då - och jodå, så även idag!

40 minuter, Team om 4 där stationerna var

* Farmers Walk runt parkeringen
* Rodd
* Cindy (Wod: 5 pullups, 10 pushups, 15 air squats)
* Vila

En person på varje "station", vi räknade meter rodd och antal varv på Cindy. Skönt att vara i ett mindre tävlingsinriktat team ;-)

I Farmers walk hade jag 2x16 kg kettlebell. Jösses så mycket grepp/underarmsstyrka jag tappat! #scary. Nånstans halvvägs började min inre dialog:

- Nu får du nog välja lättare vikt nästa varv
- Håll käften
- Det gör för ont nu, det blir ju bra träning ändå
- Håll käften, du BYTER INTE.
- Du har ju jätteont nu, byt ner dig
- Aldrig i livet. Om jag så ska sätta ner dom 15 gånger på ett varv så byter jag inte
- Kom igen nu, va inte så envis, byt ner dig.
- NEJ!

Japp. Sådär står jag i vilan och dividerar. Ja jag vet. Jag är knäpp. Men erkänn nu att det är på ett rätt charmigt sätt?  ;-)  och nej, jag bytte inte.

Rodden la jag mig på mitt "långdistanstempo" om ca 2,30 p 500 meter. Det var nog egentligen lite fegt...

Cindy skalade jag pullupsen till jumping och gjorde pushups på knä. Vi har inga hälkilar än så mina airsquats blir inte helt 90 grader för vristen orkar inte.

All-in-All hade jag hur kul som helst. Och i högtalarna bjöd Marie på riktiga sommardängor så nu kommer jag att sjunga på Boten Anna hela dagen 😂 😂 😂



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina