lördag 29 oktober 2016

Vissa saker ändrar jag inte på i första taget ;-) Thaiboxningslördag!

Liten skara lördagsboxare idag, men oj vad vi körde! Hejja oss!

En kort lättare uppvärmning med intelligenstest i form av att klara av att göra burpeen åt rätt håll #haha #hurjäklasvårtskadetvara Sedan körde vi fotarbete i stegar och medicinbollskast med burpee. Jag varierade och alternerade med getups för min axel gillar inte riktigt att göra sådär många burpees just nu.

Därefter enkla slag-spark-kombos på handmitsar

  • Jab-cross-vänster roundhous
  • Jab-cross-vänster hook - höger roundhouse
  • Jab cross-vänster knä
  • Jab-cross-vänster hook - höger knä
Repeat! 

Jag fick tränaren som mitshållare, så extra teknikfokus för mig och det tackar jag för! Det är fortfarande kicken som jag behöver fila på, både i att stega ut tillräckligt men också att vrida in för att få med kraften ordentligt. , 

Sedan körde vi samma kombos men som pet-sparring med handskar och benskydd. Kul och bra! 

Lite stretch med Erica och lördagen har startat på bästa sätt!


PS Gjorde ett försök på brygga idag och jag kom faktiskt upp på huvudet för första gången! Lägger jag på ett kol kanske jag klarar det innan jul? DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina