måndag 10 oktober 2016

Om att träna fast det är uppförsbacke och huvudet gör ont

Idag har inte varit min mest produktiva dag på jobbet. Tung tung tung i huvudet, trögtänkt (mer än vanligt ;-) )  och ont i huvudet. Det hade varit lätt att strunta i träningen och sätta mig i soffan med en påse chips. Jättelätt faktiskt.

Det är inte den lätta vägen som leder till framgång! Så bit ihop och GÖR det bara! #älskarintervaller

MoveIT-instruktör var idag Virpi, hon ledde oss rutinerat och tryggt igenom 2 varv, 8 stationer och 1 minut per station. En minut är länge. Jättelänge. Men OJ vad jag behöver träna mig i att köra lite längre intervaller! #detdärbehöverigen Hade Elisabeth som teamkompis - bra kört av oss! 
  • squat-jumps i trx 
  • knäböj med pinne
  • sidocrunches
  • axelpress/rep
  • Sidoplanka
  • dips
  • rodd i trx
  • armhävning på boll (belastade axeln lite väl mycket så jag gjorde nån slags plankvariant)
Vi gjorde i en minuts coreövning som grand finale också! 

Pustade lite och sedan körde Minja och jag en tabata-omgång på stepbrädan! Tack för att du hängde på! 

Och vet ni, nu är inte huvudet tungt längre! Yey! Tänk vad lite träning kan göra för humöret ;-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina