torsdag 13 oktober 2016

Ännu mera sparring! Raketfart ut ur komfortzonen med andra ord!

Jag tycker vi röstar fram Svempa som kung ;-) Han höll i passet idag och är en sån skön kontrast till dom andra tränarna. Omtänksam, kunnig och pedagogisk men samtidigt kräver han mycket av oss! I like his style liksom!

Uppvärmning "på vårt eget sätt" ger extra pluspoäng, även om det var springa runt och göra som vi kände vi behövde. Benen kändes löjligt pigga faktiskt, nu när inte foten är tejpad så får jag ju lite umpf i stegen. Nu ska jag skynda långsamt och jobba upp styrka, rörlighet och balans i den!

Sedan hade vi först lite lättsparring med kickar, kul och huvudet får tänka till rejält. Det är fånigt hur man bara står där och INTE gör det ENDA som övningen går ut på. Total korsslutning liksom. #hurjävlasvårtkandetvara #jävligtsvårt. Anna har bra teknik när hon kastar mig, hon får sitt knä i mitt knäveck och fäller mig vareneda gång, jäkla brud liksom ;-)  #loveyoubaby.

Handskar och tandskydd på, sparringen fortsatte, men utan benskydd eftersom Svempa tycker vi sparkar för hårt om vi har dem på. Det gör vi nog, men om man inte har benskydd och typ sparkar ihop av misstag, ja då gör det förbannat ont! Men då lär vi väl oss antar jag ;-)  Lite frustrerande att vara typ sämst men jag försöker fokusera på att lära mig av de andra och ändå hålla självförtroendet uppe men ibland blir jag bara SÅ frustrerad, jag vill ju kunna MER och jag vill kunna det NU. Ja det är ju det där med tålamod och mig #intevärldensbästavänner.

Avslut en kortare intervallrunda, 2x30 sekunder, 9 stationer: situps med medicinboll, kettlebellsving, wall-ball, stepup, säcksving, rep, knä+boxboll, planka, hopprep.  Sist 2 minuter jägarvila. #auch

Sedan var jag i alla fall både mör och bankad och klar för soffan! Innan vi gick hem så ansträngde vi oss igen för att variera bloggbilden ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina