tisdag 18 oktober 2016

En gång är ingen gång - två gånger är en vana? Thaiboxningstisdag min nya grej?

Ni ser ju vad som händer när jag blir liksom släppt på grönbete och satt att sköta min egen träningsplanering? DET FUNKAR INTE. Men det var ett himla roligt mits-pass idag på Glommens Thaiboxning ;-) Men nån styrketräning på kraftsportsklubben blev det ju inte då nä....  jomensåatt... #harkel #vadärlitemarklyftmotattfåfightas



Först en uppvärmning military style signerad Kalle. Kul, men lite väl mycket spring för min fot så jag avbröt efter en stund. Tänker inte göra den sämre nu!

Svempa delade på mig och Anna idag så jag fick en annan teamkompis, roligt och extra utmanande. Jag försökte komma ihåg allt som Madde lärde mig i söndags och praktisera det, kommer att ta MÅNGA roundhousekickar innan det nya sitter, får sätta maken på att hålla mitsar och bara mata på! Och så var det ju den där naveln... som pekar åt alla andra håll än mot min motståndare och det där med att hänga på låren och ha vikten på rätt ställe...  #GAHHH. Men krokar och uppercuts kändes superbra!

En bit in i passet så skulle dom som har matcher coming up sparras mot oss andra men jag och Anna hoppade över den övningen och fortsatte mits-träningen istället. Mycket roligare än att få stryk av två vältränade och extremt långa unga snubbar med för mycket adrenalin i kroppen.

Nu ska jag i alla fall vila två dagar, har blivit några för få vilodagar (1 senaste 11... #ops) så kroppen behöver det! Om jag känner mig fräsch på fredag så kanske jag kör nåt då, om jag hinner och kidsen är samarbetsvilliga annars är nästa pass thaiboxning på lördag!

Nu hade det ju varit toppen om Gustaf slutade upp att vara ledig och istället hörde av sig med en träningstid ;-) Tycker ni inte?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina