torsdag 24 november 2016

Om att bli utmanad att flytta sina gränser en mil eller så..

Jag har insett att mitt största hinder för utveckling fysiskt inte längre är fysiskt utan mentalt. Han har ju så rätt Niklas när han efter dagens pass predikar om att om vi tänker att han är lång, stor och jätteduktig, ja, då har vi ju satt oss själva i ett rejält underläge redan från början. Att det inte handlar om att nån är bra och nån är dålig, saker är som dom är och det gäller att slappna, av ha roligt och inte säga till sig själv att man inte kan. 

Jomensåatt 🙄

Rätt har han, jätterätt. Det är här jag brister. På samma sätt som jag gjorde på tisdagens cross-fit-pass. Jag gör det till en tävling och när jag känner att jag inte kan vinna så ger jag upp. Men det är ingen tävling, det är utveckling. Utveckling. Jag måste lära mig att tänka så. Tack Niklas för både verbala och fysiska käftsmällar idag! Välbehövligt! 

Minus att jag har fått några rejäla smällar på benen så är känslan ändå go i kroppen nu. Hårda sparringpass ger ett endorfinpåslag som faktiskt är svårt att få på andra sätt, kropp och knopp är i två minuter totalt fokuserade på "motståndaren" och på att "överleva" att allt annat försvinner och det är en mental vila som är sjukt skön! 



Dagens pass började med en bra uppvärmning där vi fick ta oss fram över golvet på olika sätt, alla med tydliga referenser till sporten vi sysslar med! #gillarmassor Därefter träning på att slå och backa #hurjävlasvårtkandetvara Därefter några ronder skuggboxning. Det är kul och svårt! 

Sedan blev det mitsträning, enkla kombos med fokus på KRAFT idag. Lugnt och sansat men hårt. Avslutade med 50 jabb och 50 cross #svettigtsomtusan. 

Ja, och sen var det sparring. Började med lite semester mot Anna. Sedan blev det sjukt mycket tuffare och 2 minuter mot Niklas är väldigt lång tid. Det spelar ju ingen roll vad jag gör, jag flyger som en vante, ramlar på ryggen och får smällar. Det är utmanande och välbehövligt. Jag behöver få några rejäla sparkar för jag börjar bli väldigt kär i min comfort zone igen. Sparring kan också vara utmanande på ett bra sätt, körde en rond mot Malwina idag och det var verkligen superkul, hon är hård men på ett bra sätt och låter mig ändå få in lite här och där utan att tok-kontra direkt! 👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina