torsdag 22 december 2016

Om att ha underbara fantastiska träningskompisar!

För en introvert person som mig så är den en stor överraskning att jag uppskattar sällskapet av fina träningskompisar så mycket! Jag har träffat många människor dom senaste 18 månaderna som förgyllt mina träningspass, ni är underbara och fantastiska allesammans! Det ÄR roligare tillsammans så är det bara! Vi har alla olika mål, olika syften med vår träning, vi är på olika ställen i vår utveckling och vår motivation, men vi har en sak gemensamt, vi gillar att träna! Jag är uppriktigt glad och känner mig priviligerad över att ha fått så mycket kärlek från så många människor, jag hoppas att jag har kunnat ge lite energi tillbaka!

Alla fina MH-träningskompisar som jag saknar så himla mycket! 😘

Alla nya fina crossfit-kompisar som jag precis börjat lära känna! 😘

Och idag, alla härliga människor i Glommens Muay Thai 😘 Dom blir ju speciella på ett särskilt sätt, att träna thaiboxning är inte riktigt som att gå på ett grit-pass ihop. det innefattar ju en hel del mer kroppskontakt och samarbete. Vi står ju faktiskt och slår på varandra ;-) så tillit och respekt blir en otroligt viktig del av träningen. Jag är typ äldst ;-) men alla är liksom lika inför mitsen på nåt sätt, gammal, ung, räv, nybörjare, det är en härlig stämning och jag gillar er massor!

Så idag efter att under kompetent ledning av Bi idag ha avverkat några mitsronder, inklusive en kampsportsklassiker "slå varandra i magen för att träna magmusklerna", och därefter några sparringronder där jag "råkade" (sammansvärjning?) hamna mot först Simon och sedan Christian (jag fick verkligen bekänna färg, det är infernaliskt svårt att komma åt dem!), ja, då ber jag dem ställa upp på en bloggbild och då bara gör dom det!

God Jul thaiboxningskompisar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina