måndag 5 december 2016

Dags att utmana axeln - bänkpress!

Nu får det vara nog med mjäkandet med axelskrället. Den gör ju faktiskt inte ont nu så dags att se vad den tål! 

Jag började med lite aktiveringsövningar (och som bonus lite rörlighet/värme i ländryggen efter gårdagens marklyft). Jag trodde nog att jag skulle kunna göra mina 20 armhävningar idag men alltså, jag har tappat mer än jag trodde på dom här veckorna för vid 14 tog det stopp. #tjurarjagliteöver #bitihopochkomigen

Sedan körde jag bänkpress, först 10 reps på 25 kilo för att hitta musklerna och sedan 7 set om 5 reps på 30 kilo. Startar om med andra ord, Båring as hell men a woman gotta do what a woman gotta do ;-) Det gick bra. Jag kände att jag hade kontroll och det vara bara sista repen i dom två sista seten som var riktigt bökiga att få upp. 

Sedan körde jag lite core, det var ju typ fjorton evigheter sedan så ;) en tabata-omgång med blandade situps och plankor och sedan total 15 hängande knäuppdrag, strikta och med kontroll. 

Sedan var det dags att hasta hem och läsa gonattsaga för barnen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina