fredag 2 december 2016

Hej Bloggen - jag är tillbaka! #nuärdetslutpåsötebrödsdagarna

Har inte ens hunnit tänka på att träna under min vilovecka, men jag känner mig helt stel och svag och har ont överallt så jag är glad att det är över för den här gången!

Trött som ett as när klockan var fyra men jag VET att det är gött efteråt och att jag blir pigg men jag erkänner att det var tungt som tusan att ta sig iväg idag.


Skulle kunna träna bara för att få dricka en sån här, YUMMIE! 


Dagens WOD med Bostjan som coach innehöll:

a) AMRAP 4 minuter (as many rounds as possible)

  • 90 hopprepshopp
  • 15 wall balls
  • 15 powersnatches (ryck med skivstång, typ)

b) AMRAP 4 minuter

  • 250 meter rodd
  • 8 burpees
  • Utfall med stång över huvudet.
  • 10 toes-to-bar
c) Team
100 burpees
Farmers walk

Recension; MYCKET bäckenbottesträning blir det 🙄 Det är lätt att känna sig värdelös (sorry om jag upprepar mig, men fasen vad det här tär på mitt självförtroende) när man är så extremt mycket sämre än alla andra. Jag trodde ju liksom att jag åtminstone var mediumtränad. Inte i crossfit-världen. Här startar vi från scratch igen. Fast nu har jag ingen Gustaf vid min sida och det gör det hela jäkligt mycket svårare. 

Hopprepshopp, klarar väl en 30 innan jag kissar på mig, så jag gjorde typ 2x30 av dom 90 sedan struntade jag i resten. Wall-balls, visst, måste vara den tråååååkigaste övningen som någon uppfunnit. Men axeln bråkade inte idag så nåt positivit! Så var det ju dom där powersnatcharna då. Körde med 10-kilosstången utan vikt. Har varken kontroll, rörlighet, teknik eller styrka att göra den övningen. Finns nog risk att jag tycker sämre om den än om wallballs faktiskt. 😳 Rodd är bra, jag tror till och med att jag nog faktiskt har rätt bra teknik där. Jag tror jag gillar rodd. Burpees gjorde jag dom första 8 "hela vägen ner", men det är samma sak med bäckenbotten där, jag orkar inte hålla emot när jag ska upp igen så jag gjorde bara "vanliga" sedan. Utfall... jomensåatt, jag fattar inte varför inte min kropp vill göra dom. Jag gjorde helt obelastade men fick ändå ont i knät. Utfall hamnar i samma kategori som wallballs, dvs "älskarintedenjättemycket"-kategorin. Toes-to-bar. 😂 😂 😂 Yeah right. Jag gjorde situps ;-) 

Men jag blev trött. Och jag har tränat. Och det var det som var meningen. Jag inser dock att det är många av dom traditionella crossfit-övningarna som jag antingen inte vill göra (wallballs), inte bör göra (hopprep, burpees till golvet och utfall) eller inte kan göra (snatches). Så jag får fundera lite på hur jag ska ta mig vidare i det här äventyret för jag behöver känna att jag är bra på nåt. Nån gång ibland i alla fall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina