måndag 12 december 2016

Om en box full av leksaker :-D

Det känns mer läskigt att åka till crossfit-boxen utan en plan än det gjorde att åka till gymmet, där hade jag ju ändå ett visst mått av kontroll, här är jag way out of my comfort zone och trevar runt lite. Men glatt välkomnad blir man alltid oavsett! Fantastiskt härlig stämning!

Idag började jag med axel- och fotrehab för att få det ur världen och även om jag tejpade foten så tänkte jag inte göra något som belastade vristen. Så jag tänkte att jag utforskar väl alla leksaker som finns :-D



Dagens utrustning:

  • Räck
  • Pilatesboll
  • TRX
  • Medicinboll
  • 12 kg hantlar
  • Skivstång
  • Box
  • Gummiband (lila)
Tja, jag började med jumping pullups i kombo med omvända ryggresningar på pilatesbollen, sedan latsdrag i trx (inte helt horisontellt men mycket djupare än jag brukar) och enarmsrodd med hantel. Bollyft och hakdrag med skivstång. Sedan gjorde jag lite frivändningar med 30 kilo. Alltså jag blev faktiskt lite impad över mig själv, det var ju 30 kg som Gustaf la på den där gången när jag trodde han hade fått en riktig knäpp, men nu gjorde jag 5 stycken! och faktiskt i den första gjorde jag en axelpress också! #hejjamig Sedan gjorde jag smal skivstångsrodd. Avslutade med lite pullups med gummibandsstöd. Tungt, men nyttigt! 

Dagens glädjeämne: Axeln mår bra.
Dagens sorg: Foten är faktiskt lite svullen igen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina