torsdag 15 december 2016

Om att ha roligt när man tränar!

Viss träning är nödvändig, typ rehab och prehab, men den mesta träningen måste vara rolig! Älskar att det är massa skratt när vi tränar thaiboxning! Älskar att det är så jäkla roligt! Hur det hänger ihop vet jag inte. Det borde inte vara kul att Anna sparkar mig på benet på exakt samma ställe typ asmånga gånger. Men det är det. Sjukt. Jag vet. Jag är nog mer än lite konstig, eller det vet jag att jag är ;-) Men det är ju därför ni gillar mig, eller hur?  ;-)  #ödmjukastiklassen

Dagens pass inleddes med lite clinchträning och mot Anna är det svårt men inte omöjligt, mot Erica får man passa sig för hennes specialare. Sedan fick jag clinchas mot en snubbe som tack-o-lov inte var längre än mig men ruskigt stark. Det blir en galet bra statisk muskelträning för axlar och biceps att försöka vinna den kan man säga... ;-) Tror jag kommer att ha både träningsvärk och blåmärken på armarna i morgon ;)

Sedan 3 ronder var med handmitsar följt av 4 ronder "ping-pong"-sparring varvat med fri sparring, varav jag fick gå en mot Pontus... alltså jag tycker synd om hans motståndare i ringen, för han ser så snäll ut att det är svårt att slå på honom och om man ändå försöker har man inte en chans i världen att komma åt honom, men jag slog mig trött i luften #haha #kungen

Lite fys på slutet och sedan var det tack och hej.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina