tisdag 6 december 2016

Dagens WOD: Ringrodd och roddmaskin hela vägen in i krampdöden

Håll i er nu, jag valde mellan boxning och crossfit idag och .... det blev crossfit ;-) Otippat va? Det var tidsfaktorn som var avgörande, boxningen blir så himla sent och jag vill gärna hinna krama lite på kidsen, också ;-) 

Dagens WOD var Muscleups/pullups eller ringrodd "on the minute" och sedan 1600 meter rodd i roddmaskin. 

Lite uppvärmning som var ruskigt kamsportig (ranta runt i ringen alltså) inledde passet och sedan skulle vi bestämma oss för vilken variant på övning vi ville köra, för mig var ju inte valet toksvårt eftersom jag inte klarar några pullups ;-) 

Så, upplägget var alltså att först gör man 1 repetition, sedan väntar man tills minuten är slut, då gör man 2, väntar, gör 3 osv tills man inte längre orkar eller hinner göra sina reps på 1 minut. Jag hade (för mig) ganska stor lutning i ringrodden så jag "dog" på 8 reps. Då var instruktionen att börja om på hälften nästa minut, dvs 4 och så fortsätta tills nästa "död" inträffar ;-) Vilket var vid 7 för mig. Jag var trött i latsen från igår, vilket är bra eftersom jag då lyckades att aktivera den ordentligt i bänkpressen, men ryggen var ju dessutom mör från söndagens marklyft så just idag var jag inte mitt starkaste jag men det gör inget! 

När alla var klara med första övningen så laddade vi för 1600 meter rodd. Jag har inget alls emot rodd, det är den minst plågsamma av den typen av repetitiva cardioövningar. Däremot var det kanske lite väl modigt att gå ut i 1000 meters tempo 😂 nånstans vid 1300 meter krampade båda låren och jag hade nog en puls uppåt 175 så, vid 1500 fanns det bara inte mer så jag gav mig där och hade nog det här årets längsta återhämtning tror jag, mest plågsamt var låren, men även dom återvände från "rodd"-döden så småningom. Det var välbehövligt med en tur bortom gränsen tror jag. Har saknat endorfindimman och dom rååååsa molnen :-D 

Som avslutning fick en omgång intervaller med core. #tvådagarpåraken #kommerkännasimorgon 

En bra träning. Mer sånt! Tack Jens för coachning och eftersnack! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina