söndag 4 december 2016

KABOM! Där satt den, 90 kilo i marklyft! #pers #fyfanvadjagärbra

Den där mentala inställningen, den gör hela skillnaden. Idag VISSTE jag att jag skulle klara det, jag tänkte mer se hur många lyft jag skulle orka. Att jag skulle orka, det var jag övertygad om. Och orkade gjorde jag!



Helt ensam på Gjuteriet Crossfit fanns det ingen att jubla med när jag idag lyckades med mitt årsmål. Det var ju lite missräkning. Allrahelst hade jag faktiskt delat detta med Gustaf, men han får vara med på dubbla-kroppsvikten-lyftet istället ;-)

Jag värmde upp och gjorde 10 reps på 40 kilo innan jag la på min persvikt 85 kilo. Den åkte upp "bom" bara. Visst, jag kände att jag tappade både ländrygg och skuldror (syns tydligt på filmen nedan) men det kändes inte så illa att jag inte vågade prova på 90 så jag la på 5 kilo till, fortfarande övertygad om jag skulle orka. Och upp åkte den. Och på sned åkte kameran #klantskalle #göromgörrätt, så då fanns det ju bara en sak att göra, lyfta 90 kilo igen ;-) Så då gjorde jag det. Så, alla petimätrar göre sig icke besvär med att påtala teknikbristerna, dom är jag fullt medveten om, och med tanke på att jag allså gjorde TRE perslyft idag så är jag glad att det inte såg värre ut  ;-)  Enligt "regelboken" borde jag nog kanske ha vilat liiiiite mer mellan lyften också. Lätt att bli ivrig och uttråkad när man är helt ensam på gymmet :-D

Så, här har ni mina perslyft idag! 

Efter den här urladdningen så fokuserade jag ändå på lite mer träning för baksidan. Jag famlar fortfarande runt lite efter övningar som kan ersätta det jag är "van vid" och jag måste hitta nån ersättning för mina favoriter latsdragen.

Det jag gjorde idag var

  • Bollyft med fötterna med medicinboll
  • Enarmsrodd med hantel
  • Framåtlutande flyes
  • Axelpress hantel
  • Triceps trx
  • Utåtrotationer gummiband
Jag provade dom där sittande latsdragen i trx som Gustaf visat men fick inte helt till det. Och så lattjade jag lite vid stången också och försökte mig på nåt slags "toes-to-bar"... hmmm. Får träna lite på det ;-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina