söndag 11 december 2016

Om ett avbrutet knäböjspass och en massa "häng-och-kläng"

Dags för knäböj. Trodde jag. 

Confession-time... (förlåt Gustaf och Dennis). Jag har känt av min vrist några gånger de senaste veckorna, den har ilat till, jag har ignorerat det (men fortsatt göra mina tåhäv och rörlighetsövningar). Nån enstaka gång har även knät tjoat till och jag har tänkt att det var nån engångsgrej. Det var det inte. #lattjolajbans #notatallfunny. Snart har jag väl förstört allt dom där två herrarna hjälpt mig bygga upp. Det här duger inte. Jag är uppenbarligen inte vuxen nog i mitt träningsliv för att stå på egna ben 😭

Well, det började bra med lite spring och hopp och lite rörlighet och sedan lite stepups och boxjumps. 



La på 35 kilo och planen var att köra 7*5 reps knäböj. Det blev 5*5. FAN! Redan i 4-de setet kände jag av knät och tänkte att jag nog slarvade med tekniken så i femte setet så pressade jag det utåt och fokuserade verkligen på att stå plant med foten och gjorde inte heller mer än halvdjupa. Men det gjorde ont ändå. Svor en del långa ramsor inne i huvudet. Bet ihop och tänkte att jag provar med excentriska enbensböj mot en bänk. Höger går fint. Vänster inte. Funderade på om jag skulle köra ännu mer "bingo bingo bingo" och fortsätta men förnuftet segrade och jag gav upp benböjandet. Bestämde mig istället för att ro skiten ur mig själv. Det lyckades jag bra med, även om jag missade mitt pers på 1000 meter med några sekunder, nästa gång så jäklar ska jag ta det! 

En sak jag gillar med cross-fit-boxen är att det finns så mycket "leksaker" att roa sig med i set-vilorna, en massa "häng-och-kläng" helt enkelt! Jag övade lite på toe-to-bar, gjorde axelrehab (det är väl inte roligaste i världen men ska ju göras), gjorde pull-ups med gummiband och lite annat. Sneglade på peg-boarden också. Hade ju varit så sjukt coolt att klara åtminstone nåt steg på den! Och så vill jag kunna stå på händer, klättra i rep och göra en massa andra coola grejor som jag ser i mitt instaflöde. Borde börjat den här träningskarrären som barn istället inser jag ;-) 

Nu är det bara att göra som Mikaela alltid säger, turn the setback into a comeback och fortsätta nöta så kommer resultaten. Mer rehab, mer tejp, mer grundträning. 


Får jag en like på det? 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina