lördag 31 december 2016

Seriöst tung och askul avslutning på träningsåret 2016 #idagmedstatistik #skivstång

Idag hängde jag på några av de mer erfarna crossfittarna (alltså hur ska man böja det där egentligen? crossfitatleterna kanske är bättre? #hmmm) på deras programmering och idag var det ett löjligt jobbigt och roligt skivstångspass/wod (är det en wod? vet inte!)

Det blev årets tvåhundratjugosjundepass. Japp. Tvåa Tvåa Sjua. Det är jag faktiskt jäkligt stolt över! Det är ett snitt på 4,3 pass per vecka sett över hela året. Jag har haft 29 dagar när jag varit för sjuk för att träna, hälften av dom var i början på året när det kändes som om jag ALDRIG skulle bli frisk. Men det blev jag ;-) och här är jag!

Well, antar att ni är ruskigt nyfikna på passet ;-) :-D

Dagens uppdrag var:
6 burpees over bar
5 deadlift (marklyft)
4 clean (frivändning)
3 Front squats (frontböj)
2 Thrusters (en ass-to-the-grass frontböj med en axelpress, typ)
1 "bar over head" (axelpress)
10 meter walk with bar over head

Detta skulle upprepas 2 gånger inom 5 minuter (tiden man fick "över" var vila) och sedan gjorde vi detta 5 gånger. #åmajgådd Det var lite  knöigt att hitta rätt vikt, för mig blev det "thrusters" som var begränsningen, första varvet hade jag 20 kilo men det kände jag att det blir för tungt så nästa varv bytte jag ner mig till 15 kg, det var för lätt så sista 3 varven blev det 17 kilo, det var nog rätt lagom. Dom första burpees-arna kändes enkla. andra varvets burpees så hmanade jag snabbt i syreskuld och dom var riktigt tunga!

All in all var det superroligt och härligt att få hänga med det här superstarka gänget!

alla personer på bilden är tillfrågade och har accepterat att vara med på bloggen

Idag tänkte jag också dela med mig av lite statistik från året som gått! Först antal pass per vecka som över året ser ut så här:


Vad har jag hittat på då? Jag räknar allt där jag varit ombytt som "pass" även om det kanske inte är nån pulshöjning eller att det blev ett kortare pass tidsmässigt. I mitt huvud trodde jag nog att jag hade varierat min träning lite mer än vad min dagbok säger ;-) för det här är ju rätt klent ;) Och inte ser det bättre ut för nästa år när det väl kommer stå crossfit en hel del :-D 

Att Thaiboxningen tog över mitt liv 2016 är ju ganska tydligt men också att jag hållit fast vid min styrketräning som jag lovade mig själv! Mixen tycker jag nog är rätt vettig och när jag tänker efter nog rätt nära det som Gustaf hela tiden har velat att jag ska landa i. Tänka sig, jag kunde själv! 

Det var allt för idag, nu ska jag ladda för familjens pyjamasparty som vi ska ha ikväll! Ser otroligt mycket fram emot en soffhängarkväll med familjen och en stor påse chips! 


GOTT NYTT ÅR alla bloggläsare och
TACK för all kärlek, pepp och stöttning ni ger mig!
Årets nyårsrim får ni i morgon ;-) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina