lördag 17 december 2016

Om att inte vara överens om vilken musik som ska spelas ;-)

Idag fick jag frågan om jag kunde sätta på musik från min telefon. Självklart sa jag - och tänkte att jag kanske kan slippa ETT pass med heavy metal i alla fall ;-) Så jag satte på min lista med - för mig - perfekta thaiboxningsträningslåtar. Lite Syster Sol, lite Admiral P, RMK & Toppen, Labyrint, Dani M. Ja, alltså det som min man klassar som "knarkarmusik" 🙄 Jag tycker det ger skönt gung och ett lugn i kroppen. Det byttes efter en stund till seeeeeg musik med Red Hot Chili Peppers... 😏 Får väl vara glad att det inte var värre 😉 Det är jobbigt att vara i minoritet i bland.

På tal om minoritet så är det riktigt roligt att vi är såpass många tjejer som tränar i vår klubb! Jag hoppas vi kan locka in några till till våren! Tjejer får också boxas! Faktiskt!

Dagens pass var riktigt kul, en bra uppvärmning med solhälsningar (löjligt jobbigt med tanke på att man bara står still och böjer på sig, typ.. ) Sedan 4 mitsronder var med mitshållaren bestämmer. Å jo, ja. Jäkla armbågar alltså! får binda fast en bräda på ryggen så jag inte kan ladda dom bakifrån. Nu har jag tydligen börjat ladda mina sparkar också. 😒 det är ju meningen att det ska gå framåt och inte bakåt! Vi fick sedan "lätt"-sparras lite. Jo, lätt för mina "motståndare". Fasen inte lätt för mig. Samtliga snubbar jag sparrades mot idag är grymt bra, grymt långa och grymt vältränade. Tur för mig att dom också är grymt snälla 😘 och ger massa bra tips. Men jäklar va jobbigt det är! Tack Kalle, Håkan och Simon för att ni utmanar och pushar och lär mig en massa saker, förlåt för att jag glömmer dom lika fort 😫 😳

Ses på torsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina