söndag 25 december 2016

Startade juldagen på bästa sätt - Thaiboxnings-PT med Madde Vall Beijner!

För någon vecka sedan fick jag ett mess av "WonderWoman-krigaren" att hon hade tid att köra lite PT på juldagen om jag var pepp, gissa om jag ville det! Vi var idag i "vår" lokal här i Falkenberg, lyxigt att slippa köra till Halmstad!



Först lite hopprep aka knip-och-håll-i-hop-övning ;) sedan lite stretch och hon visade idag en GRYM stretch för höften, den kommer jag att lägga in så ofta jag kan, toppen för mig som är lite stel överallt, inklusive i höften! Jag har också konstaterat att jag är för svag i höften för att få till en bra "push"-kick och Madde hade en sjuuuuukt tung och bra övning, hur tungt kan ett ben vara liksom? #åmajgådd Här ska tränas! #detkanskeblirenfilmsenare

Sedan över till väsentligheterna. Mitsträning! Jag har sagt att jag vill fokusera på teknikträning när jag väl har en timme med ett proffs och vi körde ju rätt mycket kick sist så det blev slag idag, grundslag, jab-cross-hook-uppercut. Det är ju det där med att jag "laddar" slagen bakifrån men med mycket trix och trolleri idag och galet mycket fokus på min stands så verkar det som om vi hittade ett läge där jag i alla fall inte laddar jättemycket och dessutom fick bra kraft. Det är dock en betydligt mer ihopsjunken stands än vad mina ordinarie tränare lär ut, jag tänker att kan det få mig att få in slagen bra är det bra just nu så får jag försöka lära mig båda standsen sedan så kan jag variera efter motståndet. #ensakitaget Vi körde också lite knä och jag går tydligen för långt fram, kanske inte världens överraskning, jag gör ju det även i slagen (jag har lite svårt med avståndsbedömningen.... i boxning såväl som när jag parkerar bilen #harkel).

Idag filmade jag, lite som bevis om ni inte tror mig ;-) men mest för att jag ska kunna se mina egna fel och hur Madde korrigerar mig, och för att jag ska se mina framsteg! Jag tycker ju att jag har blivit rätt snabb i slagen, ehhhh. På filmen ser jag ju att jag fortfarande är sniiiiigellåååååångsam. Det sa bara poff så var timmen slut och jag ville bara fortsätta hela dagen, men det gick ju inte ;-)

Så, här har ni mig från idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina