tisdag 26 maj 2015

How bad do I want it? Grith Strength - och ja, jag hade glömt hur jävligt det är :-P

Idag fikade jag med min yngsta son som modigt nog inte sa ett pip under sin vaccination. (I vår familj får man en liten legolåda och fika efter att man tagit en spruta). På fiket blev jag vek, dom hade raw-foodbollar. Alltså den pratade med mig, det var som om den var ringen och jag var Gollum och ingen Frodo fanns där så, jag köpte en. Jag åt den. Den var hur smaskig som helst. Och jag tänker ha noll dåligt samvete över den. #livetsgoda Alltså är idag en cheat-dag. Jag hade bokat mig på Grit Strength men kände mig egentligen jättetrött och soffan lockade hur mycket som helst #latmaskenropade. MEN - jag var inte beredd att gå ett steg bakåt idag så jag svidade om till gympakläder (måste köpa benvärmare! #80taletrules) och brummade igång skeppshultaren så vroooom iväg.



PT-Gustaf var instruktör, han var grym som vanligt! Inte för att jag såg honom så mycket, det rann för mycket svett i mina ögon #pannbandförbövelen men jag hörde honom och det räckte! Det är ett sinnessjukt jobbigt pass och hela kroppen bara skriker efter nåd halvvägs. Men TJI fick den för jag tänker INTE ge upp. Jag SKA blir STARKARE och jag ska dit där jag trivs med min kropp. Och vips så var det klart och då är det ju så skööööööönt! (och den där cheat-bollen är nu nollad!)

Här är ett smakprov på passet och dom övningar vi gör!


Gick och körde lite avslappning/stretch men hade stora problem att manövrera fånen och få igång musiken, dels störde allt vatten (läs svett) på skärmen och dels skakade jag så den blev helt knäpp och fattade inte vad jag ville ;)  Till slut lyckades jag få igång några underbara Kent-klassiker och jag kunde köra min stretch (och jag måste verkligen få igång egna spotify-konton till barnen, inte så avslappnade att mitt i vald lugn musik plötsligt få MindCraftRap i öronen :-D #älskadeungar)

När jag kom hem hade bästa support-teamet i världen ordnat kvällsmat! PUSS!

2 kommentarer:

  1. Jag kämpar mot samma mål som du. Ibland tänker jag...ang chokladbollen du skrev om idag och den huvudfighten du tvingades ha...att vi får inte tappa förmågan att njuta av lite sådant också, att det inte bara får ge dåligt samvete.
    bra att du njöt!
    Hur hittar jag det glutenfria brödets recept jag kunde se här från ditt instagram? Mvh Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för pepp! Ja, ska jag äta det vägrar jag ha dåligt samvete. Mitt problem är ju mitt sockerberoende och jag har väldigt svårt att äta "lagom" med socker så jag VET att en fullständig avhållssamhet är det bästa för mig men det är i princip omöjligt att hålla känner jag.

      Receptet är från "Nytt bröd - baka gott utan gluten" (riktigt bra bok! gillar också Mekto Ganic brödbok fast dom recepten tar lite längre tid), Jag experimenterar rätt vilt ;) så med inspiration från Nytt bröd så kan man i princip säga att receptet är
      6 dl vatten
      10 gram jäst
      En skvätt honung/sirap (som jästmat, går utan men jäser lite sämre)
      Om man vill lite brödkryddor
      Salt. Jag tar 2 tsk
      Vispa ihop med vanlig visp.
      Mät upp 160 gram blandade frön/nötter en sort får gärna vara chia eller lin för att binda ihop brödet lite extra.
      Vispa i dessa.
      Mät upp 270 gram naturligt glutenfritt mjöl. Jag vill gärna ha högt proteininnehåll så jag tar ca 1/3 sojamjöl, sedan 1/3 bovete eller durra eller teff beroende på vad jag har hemma och sedan 1/3 kikärtsmjöl. Men du kan ta vad som bara minst 1/3 är mjöl med hyfsade bakegenskaper.
      Vispa ner mjölet, nu är degen rinning som tjock pannkakssmet ungefär.
      Tillsätt 25 gram psylliumfröskal och vispa ner. Smeten "sätter sig" inom ett par minuter och blir fast. Lägg i smord form eller vänta några minuter extra tills du kan forma en limpa och jäs i jäskorg.
      Jäs 2 timmar
      Grädda 75 minuter i 175 grader.
      Färdigt!
      Du kan dekorera eller beströ brödet om du vill.

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina