torsdag 28 maj 2015

PT-pass # 12 - där rekorden duggade tätt och benen bekände färg

Var lite trött i morse, fick i natt rädda en vän i nöd, vilket jag såklart gärna gjorde, men trött blir man ju när man ska upp och köra bil misch i natten :-D  Först försökte latmasken i mig komma på några skottsäkra undanflykter och har jag inte liiiiite ont i halsen? Kanske borde jag ta en vilodag(vecka)? Men efter att ha slumrat en stund på soffan och vaknat till Malou och då insett att klockan måste vara över 10 så drog jag på mig min träningsoutfit (som nu passar så bra att MH-vänner tror att jag köpt nya kläder #haha #dagensbästa), svepte en kopp espresso och drog iväg i regnet. Och hörrni, vilken TUR att jag gjorde det!


PT-Gustaf var solskenet själv - som vanligt - vilket ju behövs när regnet öser ner utanför #oktoberväder och jag blev hur peppad som helst!

Vi började med en rekordrodd - yepp! Tid på 1000 meter förra gången var 5,08 - tid idag #trumvirvel  4,42! #26sekundersnabbare

Sedan lite magövningar följt av... Yepp! Planka. Nytt rekord: 1,25 - en förbättring med fem sekunder - när jag redan var trött! #kanomjagvill

Nu var jag vaken i alla fall #fuckyoulatmasken :-D

Nu hade PT-Gustaf planerat ett benpass, och jädrar va det brände! Ökade till 100 kilo på benpressen, körde dropset på insida lår, ökade på utsida lår och galet tung vadträning. #vemsnoddeminaben? #bränner Avslutade med lite axelövningar och sedan 15 minuter på crosstrainern där jag fick sällskap av goa Jossan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina