tisdag 12 maj 2015

Om att köra helt slut på sig själv och gilla det! #crazygirl #träningsnarkoman2b

Resten av veckan kommer att ha ett "vila dig i form"-tema* ;) så jag tänkte att det är lika bra jag nyttjar den här dagen på bästa sätt! Vädret har varit av den mindre promenadvänliga sorten (min stora kille kom hem från fritidsutflykten som en dränkt katt, allt blött inklusive läxan ;)  ) och nu när lilla killens simskola är slut för terminen hade jag chansen att träna på kvällen istället. #yippie En snabb koll på schemat och YES Grith Strength klockan 17 - passar ju perfa!  När Grit var nytt på MH så körde jag en hel del pass men sedan kom livet i mellan, idag gav mersmak!

Grit Strength är ett 30 minuters pass med fokus på styrka, men det betyder inte att man inte får utmaning för lungorna #jädrarvaliteluftisalen,det är enkla övningar som ska göras så fort man kan. Jag körde i dag med 5 kg på vardera sidan av stången och det var lagom. Jag märkte att jag har blivit starkare, mycket starkare, framförallt i benen och det känns ju tokbra! #fokuserapåframsteg Sista övningen klarade jag dock inte - än - planka på raka armar och så hopp in och hopp ut, men det räckte helt och fullt att bara gå in för mig, jag lovar att jag blev trött på gränsen till medvetslös ändå :-P

Det är en så jäkla skön känsla när core-låten är över och jag vill bara skrika FAN VA BRA JAG ÄR JAG GJORDE DET! Men det gör jag ju inte, jag tror resten av deltagarna på passet hade undrat lite över min mentala hälsa då #hahahahaha #knäppbrud  Så istället släntrar jag iväg lite coolt och hämtar en matta och låtsas göra lite yoga-övningar när jag i själva verket inte skulle kunna stå upp även om jag försökte #fakeituntilyoumakeit  Instruktör idag var PT-Gustaf, han såg ju direkt igenom mina maskningsförsök #latmaskenpåbesök så det bidrog också till gott resultat!


Men vet ni, jag känner mig faktiskt nästan övertränad, om det nu är så här det känns? Så kanske den här vilo-perioden som jag först tyckte kom lite olägligt ändå passar rätt bra. På söndag ska jag försöka köra Body Combat, mitt absoluta favvo-pass alla kategorier - under terminerna krockar det med mitt simskolepass så jag för nöja mig med att träna det resten av året! Jag ska försöka locka med mig maken också så blir det nästan som förr #tvåärbättreänen

* Onsdag är tjejutflykt till Molos lagerutförsäljning i Köpenhamn, Torsdag är show i Göteborg och middag på vRÅ #yummie, Fredag är relaxdag med maken

2 kommentarer:

  1. Det är så roligt att läsa att du tycker det är roligt! Heja dig! Ser fram emot att få lite av den energin du lägger på träning nu under pausen!😘😘😘

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina