fredag 22 maj 2015

PT-Pass # 11 - The Force var med mig och i morgon har jag en ruskigt öm bakdel

Snabb uppvärmning på löpbandet aka gåbandet  ;)  och sedan förflyttning till gymmets "funktionella yta" där in- och utsida lår fick sig en rejäl genomkörare, dels nån slags gummibandsankgång sidledes #crazybutefficient och sedan en övning av den där typen som man bara kan göra på gymmet, scenen skulle grovt missuppfattas på alla andra platser och då menar jag inte på ett bra sätt ;) :-D  Ruskigt effektiv träning för insida lår var det och det är det som räknas!  #itsallinmyhead Shit va snabb jag kommer att bli på bröstsim nu!

(Man är många gånger i ganska utlämnande positioner när man tränar, det känns bra att man nu är så livserfaren att man kan skratta åt det och inte känna sig besvärad, att träna med någon man litar på underlättar såklart, och ska man träna med PT är det viktigt att denna är 100% proffsig no matter what. Det är "min" PT-Gustaf! )

Gäller för alla övningar insida lår vill jag påstå ;)  
Fortsatte in i gymmet och fick köra några olika ryggövningar och lite mer insida lår där PT-Gustaf visst smyghöjde vikten #sneaky men jag kom på honom #ögoninacken fast han hade ju rätt, jag klarade det ju! #starksomenoxe #enliteniallafall Lite mer rygg och biceps i TRX-en och sedan killer-avslutning ....

Konditionsdelen idag, stationsbana, sinnessjukt jobbigt, inte kul men så jä-la gött efteråt! Skidor, djupa squats med en galet tung kettlebell, snabba tåsteg och crunch med raka ben. 3 varv. Svetten rann, japp, ner i ögonen igen #behöverettpannband, hur mycket kan man svettas egentligen? Jag hade ALDRIG klarat det utan PT-Gustaf, inte en chans jag hade pressat mig så utan hjälp men nu är jag så stolt över mig själv att jag klarade det!

Vi pratade lite kost idag också och jag ska göra några mindre förändringar och jag ska komma ihåg att dricka mer! Jag tycker hela mat-biten är det svåraste i det här, ät inte för mycket, ät inte för litet, ät sånt, ät inte sånt. GAHHHH  Avslutade med lite gång, eller mer stapplande om vi ska vara ärliga, på bandet.

Nåväl. idag kände jag den THE FORCE #svingarmittlasersvärd 

I morgon, promenad med god vän som sällskap istället för P3-dokumentär. Söndag kanske combat/balance vi får ihop familjelogistiken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina