måndag 18 maj 2015

PT-pass # 10 med svällande biceps, svidande rumpa och en del funderande om procenten

Rygg och axlar trötta idag efter combat igår, som det ska vara :D  Idag gjorde PT-Gustaf och jag en snabb mätning på vågen som bland annat visar fettprocent, jag är som en absolut vodka ungefär :-D  Så kan vi ju inte ha det, jag gillar ju inte ens vodka! #älskacava Har ju lite history sedan innan på mätningar så nästa gång ska jag ta mig tid och skriva ner alla värden och göra en graf. #excelnörd #statistikärlivet. För att se lite allvarligt på det så är mycket av min övervikt koncentrerad till bukområdet, dvs det farligaste fettet. Jag vill ju leva länge, jag fick barn sent och vill vara pigg när dom är vuxna. Jag måste helt enkelt fixa det här, för mig, absolut, men också för dem! #mammakärlek

http://www.designyourway.net/blog/inspiration/60-absolut-vodka-print-advertisements/


Passet idag då, jag gjorde mitt bästa, faktiskt, men inser nu att jag nog inte var så närvarande, skärpning Fröken Latmask #mindfulnes #inte-mind-full  Började med en squatövning där jag och PT-Gustaf tillsammans lyfte en skivstång, en jäkligt tung skivstång, lite ovant i början, men fick in lite knix till slut. Ganska flåsig blev jag också :-D  Sedan lite gymövningar, triceps #oajajaja, biceps #gickpårenvilja, rygg och rumpa #aouch Efter bicepsövningen stannade mina biceps i ett väldigt smickrande läge, sånna kan jag tänka mig att ha ;) #starkochsnygg, och vänner det BRÄNNER i min rumpa och det beror inte på att jag sitter i bilen med sätesvärmaren på högsta sprutt! Tror att jag behöver planera för lite träning i morgon annars kommer nog träningsvärken på besök #fiffig

Konditionsdelen idag bestod av en stationsbana jag skulle köra så fort och så många varv som möjligt på 10 minuter. Men först lite planka, hade inte ork där idag, gjorde sedan sidoplanka med knäindrag #gladattdetäröver Stationsbanan hade 4 stationer, planka med sidosteg, "fulla" situps #dendärvodkanigen , steg på låda och löpning över salen. Förutom dom där instegen i plankan så gick det bra, jag tycker den övningen är toksvår, den förekommer ju lite överallt i olika pass och jag kommer inte riktigt överens med den. Jag tror vi får sätta den på listan över things-to-master-before-you-die. Lite avslutande lugn rodd hjälpte mjölksyran ur kroppen och pulsen ner till normalare nivåer.

Till sist, älskade avslappning! Jag trycker in lurarna och höjer volymen, idag lyssnade jag på Kent, Admiral P och Rude #suckerförhiphopreaggae #jagvetattkentinteärreaggae

Nästa bokade PT-pass är på fredag. På torsdag ska det bli fint väder så då planerar jag för långpromenad. Tisdag-onsdag är öppet än så länge, kanske promenad eller kanske lite egen styrketräning. #planeringsfreaketärtillbaka #fuckprocenten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina