söndag 24 maj 2015

Om att orka mer än man tror, slå sig trött, vrida kroppen i till synes omöjliga vinklar och älska varje sekund av det!

Yep! Idag hände det! Jag och maken körde #BodyCombat ihop igen, det har inte hänt på... tja, åtminstone 10 år #mersmak #tackEbbaförbarnvakten Det som också hände idag var att jag för första gången var starkare på ett konditionspass än maken, ni får själva fundera på om det beror på min eller makens kondition ;) :-D  det låter jag vara osagt #familjefrid Det var galet kul att få sällskap av min största fan, och jag gissar att det inte blir en engångshändelse! Tack Lövly!

Instruktör idag var rutinerade, fantastiska Lisa, hennes teknik är flawless och hennes coaching är väldigt peppande! Nånstans inne i huvudet bor nu också PT-Gustaf märkte jag #tänkinteibilder, för när jag körde "alternativet" (aka den lätta varianten) från start så fanns han där och tyckte att jag skulle utmana och köra den svåra tills jag blev trött ;)  och tja, varför inte liksom? Förutom när det gäller att "åka skidor" - som kvinna som fött barn och slarvat med knipövningarna så finns det vissa hoppövningar som liksom bara inte funkar #jävlaskit #embarrasingmoment Ska jag krypa ut från ett pass ska det vara för att jag kört slut på mig själv - inte för att jag behöver nya byxor ;) #knipförbövelen

Min make är inte "boy" han är en man, han genomförde hela passet - BRAVO och jäkligt bra jobbat tycker jag! #YouRockBaby

Maken åkte sedan hem till barnen men jag laddade om för #BodyBalance - dom passar väldigt bra ihop, Combat och Balance tycker jag! Men klart är att vissa övningar på BodyBalance-passet blir lidande av att man från start är rätt trött i rygg, axlar och mage. Jag gör det jag orkar och struntar i resten, det är ett skönt sätt att stretcha och slappna av och får jag lite styrka på köpet så är det bonus! Passet leddes av Anette som lungt, tryggt och säkert guidade oss igenom några jäkligt sköna kroppspositioner #älskarChildPosition och en rad rätt skumma #bendyourbody, som: sitt på ditt ena ben, lyft upp det andra och håll i det med ena handen, försöka balansera där och lyft kvarvarande handen och sätt den bakom nacken? Ja ni hör ju  :-D  Den där har jag kvar som #utmaning för framtiden.

Hittade en bild - #plättlätt eller hur?  :-D

Jag börjar märka i vardagen att jag är starkare på flera sätt. En morgon när jag satte mig upp i sängen insåg jag att jag kunde det utan att nämnvärt anstränga mig #välkommnatillbakamagmusklerna så jag var ju tvungen att lägga mig ner och sätta mig upp igen, bara för att jag kunde! #crazygirl Jag kan gå upp för hela trappan utan att det är jobbigt dom sista stegen, jag kan köra ett body combat-pass utan att halvt kolavippen på kuppen och att gå fem kilometer känns inte längre som ett maraton.

FASEN VAD JAG ÄR BRA! #fuckjante


1 kommentar:

  1. Jösses vad ett år går fort, blir lite tårögd när du skriver så fint! <3

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina